جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۵۱۷۶
جمعه ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۸

فکرشهر: مدیر منابع آب شهرستان دشتستان گفت: ۲۱ سازه در بستر این آبراهه‌ها این شهرستان که به‌صورت غیر مجاز  در حال ساخت بود، برچیده شدند.

به گزارش فکرشهر و به نقل از صداوسیما، نعمت اله نجاتی بیان کرد: به‌منظور آزادسازی حریم و بستر آبراهه‌های شهر برازجان، ۲۱ سازه غیرمجاز در بستر این آبراهه‌ها برچیده شد.

وی افزود: سازه‌هایی که برچیده شدند، همگی در حال ساخت و بدون هرگونه مجوز از مراجع ذیصلاح بودند که در بستر سیلابی رودخانه‌های شهر برازجان قرار داشتند.

مدیر منابع آب شهرستان دشتستان تاکید کرد: این سازه‌ها موجب تنگ شدن بستر رودخانه و در نتیجه آن، پس زدگی آب در زمان سیلاب و خسارت به همه شهروندان می‌شود.

به گفته او، اراضی در حال ساخت، بخشی از بستر فعال رودخانه است که با خاک دست ریز و نخاله پر شده و به طور غیرقانونی تصرف شده است.

نجاتی ادامه داد: پس از صدور اخطاریه به عوامل ساخت و ساز‌های یادشده، با همکاری مراجع امنیتی، انتظامی و قضائی ۲۱ سازه به مساحت ۷ هزار و ۴۴ مترمربع در دو آبراهه شهر برازجان آزادسازی شد.

وی عنوان کرد: تمام تلاش ما بر این است تا تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌ها و آبراه‌ها پیش از تکمیل و در حال ساخت شناسایی و از ادامه ساخت و ساز جلوگیری شود.

مدیر منابع آب دشتستان گفت: در کنار فعالیت ۵ گروه گشت و بازرسی در شهرستان دشتستان، نیازمند مشارکت همه مردم، فعالین اجتماعی و دوست داران محیط زیست در جلوگیری از بروز تخلفات در حوزه منابع آب هستیم.

وی از مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه پرکردن رودخانه و ساخت و ساز در حریم آبراهه‌ها اطلاع رسانی کنند، زیرا پیامد‌های چنین تخلفاتی دامنگیر همه مردم شهر خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر