شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۵۳۱۸
دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: تحریم‌های سخت اقتصادی دشمن ما را از پرداختن به مسائل فرهنگی غافل نکند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، آیت الله علامعلی صفایی بوشهری روز یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر افزود: امروز دشمن در تلاش است با اعمال فشارهای اقتصادی تمرکز مسئولان را به این سمت معطوف و از پرداختن آنان به مسائل فرهنگی باز بدارند تا آنها نیز از راه خلأهای فرهنگی به کشور آسیب وارد کنند.

وی بیان کرد: دشمن در تلاش است از عقب ماندگی ما در مسائل فرهنگی برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی به صورت حرفه ای استفاده کند.

صفایی بوشهری اضافه کرد: در شرایطی که دشمن در تلاش برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی از بعد فرهنگی است ایجاد آرایش مقاومت اقتصادی و مقاومت فرهنگی ضروری به نظر می رسد.

وی تاکید کرد: اگر در جامعه به اقتصاد لطمه وارد شود بحران‌های مختلف معیشتی و اقتصادی ایجاد و نظام زیستی دچار مشکل می‌شود و اگر فرهنگ نیز دچار تعرض شود تمام پایه‌های انسانی در جامعه صدمه می‌بیند به همین دلیل است که نباید پرداختن به مساله ای باعث شود از دیگر مسائل مربوط به جامعه غفلت کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: از نظر اسلام و طراحان نظام‌واره، فرهنگ در جامعه بسیار مهم است.

وی با اشاره به انتخاب بوشهر بعنوان نخستین پایتخت قرآنی کشور گفت: در شرایطی که بودجه عمومی و کمک‌های مردمی کاهش یافته و بیشتر کمک‌ها به سمت رفع مشکلات معیشتی مردم گرایش یافته تامین اعتبارات دولتی فرهنگی ضروری است.

صفایی بوشهری گفت: پایتخت قرآنی نباید تنهادر لفظ باشد بلکه باید در عمل برنامه هایی موثر در این بخش اجرا شود.

وی با تقدیر از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سابق استان بوشهر افزود: امید است با تلاش دولت جدید شاهد تحولات مهم و تاثیرگذار در عرصه‌های گوناگون از جمله حوزه اقتصاد و فرهنگ باشیم.

امام جمعه بوشهر اضافه کرد: همانگونه که استان بوشهر سال گذشته و امسال به‌عنوان استان برتر در شورای فرهنگ عمومی معرفی شد امید می‌رود توجه ویژه به مصوبات آن شود.

صفایی بوشهری گفت: سند آمایش فرهنگی استان بوشهر در کشور بعنوان الگو معرفی شده و اکنون دیگر استان‌ها خواهان استفاده از آن هستند.

امام جمعه بوشهر باتاکید بر اجرایی شدن سند فرهنگی استان افزود: سند آمایش فرهنگی استان بوشهر باید در عرصه اجرا مدیریت و عملیاتی شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر