جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۶۴۳۹
چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: طلبه تراز گام دوم انقلاب باید دارای شخصیت الهی و دانش، معارف و اخلاق اسلامی باشد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز سه‌شنبه در همایش مجازی وظایف و رسالت‌های طلبه تراز گام دوم انقلاب اسلامی با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: نخستین ویژگی طلبه تراز انقلاب اسلامی در شرایط کنونی، مزیّن شدن به معارف اسلامی و فضائل اخلاقی است.

وی اظهار کرد: اساس شخصیت یک طلبه، چهار رکن ایمان، تقوا، علم و اخلاق است و چنانچه طلبه‌ای یکی از این ویژگی‌ها را نداشته باشد همه مبنای شخصیت او از بین می‌رود.

صفایی بوشهری ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی‌های طلبه تراز انقلاب داشتن بصیرت است.

وی افزود: چنانچه هرکس بویژه طلاب بصیرت نداشته باشند در حوادث مهم و سرنوشت ساز، راه درست را گم کرده و فریب می‌خورند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه در فتنه ها، میزان و معیار رهبریت است، تصریح کرد: بصیرت در صورتی ایجاد می‌شود که اهل تفکر بر مبنای اندیشه‌های مقام معظم رهبری باشیم.

صفایی بوشهری با تاکید بر حضور به موقع طلاب در صحنه‌های سرنوشت ساز، افزود: طلبه‌ای که بصیرت دارد در صحنه های سرنوشت ساز و حساس حضور جدی و به موقع دارد و همیشه پای کار است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: یکی دیگر از ویژگی‌های یک طلبه تراز گام دوم انقلاب مراعات اولویت‌ها متناسب با وظایف و جهاد به موقع است.

وی داشتن صبر و استقامت را برای طلاب ضروری دانست و بیان کرد: در راه انقلاب باید صبور بود طوریکه هم خود دارای این ویژگی باشیم و هم آن را به دیگران بیاموزیم.

صفایی بوشهری با اشاره به جهاد تبیین به عنوان خواسته مورد تاکید مقام معظم رهبری اظهار کرد: طلاب باید دشمن را به خوبی بشناسند، مسائل را روشن کنند و علاوه بر دیدار چهره به چهره اه جامعه هدف، سرچشمه مشکلات را شناخته و راهکار آن را بیان کنند.

صفایی بوشهری به مشکلات موجود در کشور بویژه در حوزه اقتصادی اشاره و اظهار کرد: تنها راهکار در شرایط کنونی، جهاد اسلامی خدمت به مردم بر اساس اندیشه‌های مقام معظم رهبری است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر