جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۶۵۰۳
چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵

فکرشهر: بر اساس گزارشی جدید، کارشناسان نسبت به استفاده از رمز‌های عبور رایج در شبکه‌های اجتماعی هشدار داده اند، زیرا احتمال هک شدن را افزایش می‌دهند.

به گزارش فکرشهر از انتخاب به نقل از نیویورک پست، مطالعه انجام شده توسط شرکت پرداخت کارتی Dojo نشان داد که بسیاری از مردم تمایل به بازیافت رمز‌های عبور مشابه دارند.

این مطالعه روی  یکصد هزار  رمز عبور نقض شده از مرکز امنیت سایبری ملی انگلستان را مورد بررسی قرار داد و سپس آن‌ها را در بیش از ۳۰ دسته، از حیوانات گرفته تا نشانه‌های ستاره، گروه بندی کرد.

این تحقیق وجوه مشترک جالبی را به همراه داشت: اکثر مردم تمایل دارند از تغییرات رمز عبور یکسان، با عدد یا کاراکتر کمی متفاوت استفاده کنند. مردم همچنین تمایل دارند به سمت دسته‌های رمز عبور خاصی گرایش پیدا کنند - در بالای فهرست، نام حیوانات خانگی و اصطلاحات دوست‌داشتنی مانند "کودک"، "عشق" و "فرشته" قرار دارد.

سپس، با مشاهده اینکه کدام دسته دارای بیشترین رمز‌های عبور نقض شده است، این مطالعه می‌تواند موضوعات رمز عبوری را که باید به طور کلی برای حفظ امنیت آنلاین از آن‌ها دوری کنید، نشان دهد، این مطالعه همچنین به طور خاص به کاربران توصیه کرد که از رمز‌های عبوری که دارای مواردی مانند ورزش، ساخت خودرو، غذا، رنگ‌ها، شهر‌ها و کشور‌ها و ... هستند، خودداری کنند.

بر اساس گزارش NCSC، رمز‌های عبور محبوب دیگری که باید از آن‌ها دوری کرد، آن‌هایی هستند که دارای دنباله‌ای از اعداد هستند مانند «۱۲۳۴۵۶» (۲۳.۲ میلیون کاربر)، «۱۲۳۴۵۶۷۸۹» (۷.۷ میلیون کاربر) و «۱۱۱۱۱۱۱» (۳.۱ میلیون کاربر).  

به نظر می‌رسد،   جرایم سایبری در حال افزایش است، به خصوص که انتظار می‌رود اکثر گزینه‌های پرداخت در آینده کاملا دیجیتالی باشند، علاوه بر این، جرایم سایبری از زمان همه‌گیری کووید ۶۰۰ درصد افزایش یافته است، در حالی که ۸۰ درصد سازمان‌های بریتانیا حداقل یک حمله سایبری موفق را در سال ۲۰۱۹ تجربه کرده‌اند.

با این حال، با بهبود امنیت خود، می‌توانید به طور قابل توجهی خطر حمله توسط عوامل تهدید را کاهش دهید، در حالی که دور ماندن از کلمات کلیدی هک شده یک شروع است، می‌توانید با انتخاب رمز‌های عبور تولید شده توسط ابزار‌هایی مانند ۱Password، اقدامات امنیتی را یک قدم فراتر بردارید.

همچنین می‌توانید از درگاه‌های امن برای تراکنش‌های آنلاین اعتباری و کارت نقدی استفاده کنید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر