شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۶۵۲۵
پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۸

فکرشهر: مدیرکل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت:این استان به طبع سراسر کشور، مبارزات بسیاری را برای پیروزی انقلاب در دل خود جای داده‌ است.

به گزارش فکرشهر از عبدالرحیم افروغ ضمن یادآوری حضور همیشگی مردم استان بوشهر در صحنه مبارزات، اظهار کرد: خاطرات مبارزات ۵۰ ساله حاج ماشاءالله کازرونی، حاج باقر میگلی نژاد، حماسه ۱۲ بهمن سعدآباد، مبارزات سمنبر عالی‌پور در دیر و نقطه نقطه بوشهر گویای مبارزه و آمادگی مردم این دیار برای تغییر و تحول بوده‌ است.

مدیرکل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر هدف انقلاب را هم‌ مسیر اندیشه توحیدی در عالم عنوان کرد و ادامه داد: حکومت دینی و مکتب انقلاب ادامه دهنده همان مسیر متعالی برای به سعادت رسیدن و اوج مرتبه وجودی انسان باوجود همه‌ی ساحت‌های فردی و اجتماعی است.

این مقام مسئول اذعان کرد: نگاه گفتمان انقلاب اسلامی با وجود همه اخلال‌هایی که در مسیر استقلال‌ خواهی، آزادی‌ خواهی، عدالت خواهی و جمهوریت که ایجاد شد؛ اما اکنون حاکم شده است.

مدیرکل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با روشن خواندن آینده، عنوان کرد:  با وجود حفظ افق آرمانی، در اجراسازی چون بنا است که مردم و منتخبین مردم و ساز و کارهای پیشنهادی و رشد و تعالی اجتماعی، همه با هم برای رسیدن به این مهم دست به دست هم دهند، نیاز به کوشش بیشتری داریم‌.

وی در خصوص نقش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی یک نقش تبیین‌گری دارد که باید در راستای مبانی انقلاب اسلامی با وجود بخش‌های موجود چون حوزه قرآن، عترت، مطبوعات، فضای مجازی و امثالهم، در رویکردی کاملا مردمی، ریشه‌ای و اساسی، به احیا بپردازد.

افروغ با یکی خواندن هنر و ادبیات با بدنه جامعه، خاطر نشان کرد: استفاده از هنر و ادبیات و هر آنچه که بتواند این مبانی اسلامی را به جامعه متصل و ایجاد محبوبیت کند، از اهداف سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی برشمرده می‌شود؛ چرا که منجربه ایجاد دغدغه در جامعه و ریل‌گذاری مسیر حرکت جامعه می‌شود.

این مقام مسئول مهمترین ثمره‌های انقلاب اسلامی را آرمان‌ها و شعارهای انقلاب خواند و اضافه کرد: امروز به بسیاری از آرمان‌های انقلاب از جمله آزادی، استقلال، جمهوریت که روزگاری برای‌مان آرزو بود، دست یافته‌ایم و با اتکا به توان داخل به موفقیت‌هایی دست یافته‌ایم که اکنون هیچ کسی نمی‌تواند منکر این توانایی و پیشرفت‌ها شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر