جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۷۲۴۳
يکشنبه ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۷

فکرشهر: فرماندار دشتی گفت: با توجه به اینکه سایت پرورش میگو مند زمینه اشتغال حدود سه هزار نفر را فراهم کرده است ضرورت دارد لایروبی دریچه‌های ورودی سایت مند انجام شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، علی بحرانی عصر یکشنبه در بازدید از سایت پرورش میگو مند دشتی اظهار داشت: لایروبی این سایت یکی از ضروریات اصلی در جهت بهبود وضعیت میگو در سطح شهرستان است.

فرماندار دشتی افزود: قرار شد بخشی از کار با همکاری شیلات و بهره برداران انجام شود و در مرحله بعد اعتبارات شهرستان تزریق می‌کنیم.

بحرانی ادامه داد: با توجه به ظرفیت اشتغال خوبی که این سایت‌ها وجود دارد باید توجه ویژه ای به مشکلات آنها صورت بگیرد تا زمینه افزایش اشتغال بیشتر افراد را شاهد باشیم.

برداشت ۲۵ هزار تن میگو از مزارع پرورشی استان

مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر نیز گفت: در سال گذشته دو هزار و ۵۰۰ تن و امسال نیز سه هزار و ۵۰۰ تن میگو از مزارع سایت‌های برداشت میگو در مند برداشت شده است.

مرتضی بحرانی افزود: امسال ۲۵ هزار تن میگو از مزارع پرورشی استان بوشهر برداشت شده است.

اشتغال ۳ هزار نفر درسایت میگو مند دشتی

رئیس هیأت مدیره تعاونی پرورش دهندگان سایت میگو مند دشتی نیز گفت: سایت مند در زمینی به مساحت حدود ۹۰۰ هکتار دارای ۴۴ مزرعه فعال و ۶ مزرعه غیر فعال است.

اسماعیلی افزود: تاکنون زمینه اشتغال سه هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این مزارع فراهم کرده است.

وی ادامه داد: عمده مشکلات سایت مند عدم لایروبی دریچه آب رسان است که بر اثر طغیان رودخانه مند و جمع شدن رسوبات ایجاد شده است.

وی عدم راه دسترسی مناسب و کمبود آب از دیگر مشکلات است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر