جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۸۱۲۳
شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴

فکرشهر: رئیس هیات ورزش‌های همگانی استان بوشهر گفت: با توجه به نقش ورزش همگانی در سلامتی و پیشگیری از بیماری‌های قلبی، عروقی، چاقی و مرگ و میر، توسعه این ورزش ها در میان شهروندان این استان نیازمند تخصیص اعتبار بیشتر است.

به گزارش فکرشهر، محمد حسین زاهدی فرد روز شنبه در گفت و گو با ایرنا ضمن ابراز نارضایتی از میزان تخصیص اعتبار به هیات ورزش‌های همگانی استان بوشهر اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار اعلامی فدراسیون همگانی در سال ۹۹، این استان در رتبه آخر بی تحرکی در سطح کشور است که این وضعیت منجر به بیماری‌های غیرواگیردار از جمله فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی و عروقی، چاقی و مرگ و میر بالا می‌شود.

زاهدی فرد ادامه داد: برای پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها در مردم نیاز به توجه ویژه و خاص در برنامه های کلان مدیران و مسئولان ارشد استانی برای کمک و مساعدت مالی به هیات ورزش های همگانی و تعیین و تخصیص بودجه مشخص از محل های قانونی و در قالب مساعدت ها از شرکت ها و موسسه های عظیم نفت و گاز و صنایع در این استان است.

وی افزود: پیشنهاد می‎شود با برگزاری شورای ورزش استان بوشهر با حضور مسئولان ارشد استان بویژه استاندار  مردمی و انقلابی و همه مسئولان استانی این اتفاق خوب برای ارائه خدمات بهتر و شایسته تر به مردم رقم بخورد.

زاهدی فرد یادآور شد: در زمان حاضر حتی بودجه‌ها و ردیف کمک‌های تعیین شده برای توسعه ورزش همگانی از سوی نهادهای مسئول از ما دریغ شده و این بودجه ها در جاهای دیگر و بر خلاف ردیف تعیین شده هزینه می شود.

وی گفت: همین کج سلیقگی‌ها و نبود تخصیص بودجه مشخص باعث فشار زیاد مالی و برگزار نشدن بسیاری از برنامه های هیات می شود که انتظار و توقع داریم نگاه مسئولان برای کمک به توسعه ورزش های همگانی و ایجاد تحرک و شور و نشاط در بین مردم بهتر شود.

 

زاهدی فر ادامه داد: با وجود وضعیت اعتباری نامناسب اما این هیات در سال جاری تاکنون ۷۵ برنامه متنوع فرهنگی و ورزشی در شهرستان‌های مختلف استان بوشهر اجرا کرده است.

وی گفت: این برنامه‌ها در اقصی نقاط استان در مناسبت‌های ملی، مذهبی و برنامه‌های ابلاغی فدراسیون و اداره کل ورزش استان با هدف تحرک هر چه بیشتر مردم و ایجاد فضای شاد و پر نشاط و حفظ سلامتی و شادابی آنان به صورت مستمر و منظم برگزار شد.

 رئیس هیات ورزش‌های همگانی استان بوشهر بیان کرد: از مهمترین برنامه‌های اجرا شده می‌توان برگزاری بیست برنامه پیاده‌روی در روزهای پنجشنبه هر هفته، اجرای برنامه ورزش صبحگاهی در برنامه تلویزیونی صدا و سیمای مرکز بوشهر و برگزاری برنامه دوشنبه‌های پیاده روی اشاره کرد.

 

زاهدی‌فرد ادامه داد: بر برنامه‎های مدنظر نظارت جدی اعمال و هر کجا مشاهده شد که در شهرستانی از سیاست‌ها و برنامه‌های ابلاغی برای توسعه ورزش در بین مردم خوب عمل نمی‌شود برای جلوگیری از تضییع حقوق مردم آن دیار و در راستای کمک و حفظ منافع مردم تغییرات جدی در مدیریت مسئولان آن شهرستان انجام شد.

زاهدی‌فرد ادامه داد: در این مسیر با کسی تعارف نداشته و هر کجا احساس شود برای مردم شور و شوق خدمت رسانی نیست تغییر ایجاد خواهد شد.

 

زاهدی فرد در باره برگزاری مجمع سالانه هیات ورزش‌های همگانی استان بوشهر اظهار کرد: مجمع سالانه هیات همگانی استان بوشهر بر اساس جدیدترین اساسنامه و آیین نامه ابلاغی وزارت ورزش با حضور حدود ۳۳ عضو و شرکت مسئولان بلند پایه فدراسیون و اداره کل ورزش استان در روز سه شنبه ۲۴ اسفندماه برای بررسی عملکرد یکساله و برنامه های سال جدید برگزار خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری های متقابل با بخش‌های مختلف با هدف توسعه و گسترش ورزش در بین اقشار مختلف مردمی عنوان کرد: تفاهم نامه‌های مشترک همکاری با دانشگاه های مختلف استان از جمله دانشگاه پیام نور، آزاد اسلامی، علوم پزشکی و خلیج فارس و موسسات آموزشی آزاد و سازمان ها و نیروهای نظامی استان، اداره کل آموزش و پرورش، سازمان امور زندان ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و فرمانداری‌ها، دانشگاه علوم پزشکی  و صدا و سیمای مرکز بوشهر منعقد شده است که این تفاهم نامه ها و توافقات سبب توسعه هر چه بهتر و نیز اجرای برنامه های مشترک شده است.

زاهدی فرد افزود: در این دوره تعامل و ارتباط بسیار خوب هیات ورزش‌های همگانی استان بوشهر با ارکان فدراسیون مثال زدنی است بطوریکه همین تعاملات سازنده سبب شد برای محدود دفعات از توان و ظرفیت بالای چندین نفر از نیروهای متخصص استان در کمیته و انجمن های اصلی فدراسیون استفاده شود.

وی گفت: این تعامل سبب شده تا با نگاه ویژه و بهتری به هیات ورزش‌های همگانی استان بوشهر و توانمندی و ظرفیت بالای این مجموعه توجه شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر