جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۸۳۱۹
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶

فکرشهر: مرحله استانی اولین جشنواره ملی و بین المللی سرود فجر در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار شد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، مسئول معاونت فرهنگی هنری سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: ۱۳۳ اثر از ۴۰ گروه سرود برادران از سراسر استان در تارنمای این جشنواره ثبت نام کرده بودند که بعد از بازبینی اولیه آثار رسیده به این جشنواره در روز هفتم اسفند، ۲۴ اثر به مرحله داوری این جشنواره راه پیدا کردند.
 
مهدی عالی زاده افزود: گروه‌های راه پیدا کرده به مرحله داوری امروز با حضور در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر با شرکت در مرحله حضوری این جشنواره به صورت زنده به اجرای سرود خود پرداختند.
 
وی عنوان کرد: این جشنواره دو برگزیده یکی به انتخاب هیئت داوران و دیگری در بخش آرای مردمی دارد که در بخش آرای مردمی، پنج اثر برتر انتخاب شده از سوی هیئت داوران، در نوروز سال ۱۴۰۱ با پخش از شبکه استانی سیمای مرکز بوشهر در معرض آرای مردم قرار می‌گیرد تا اثر برتر از دیدگاه مردم انتخاب شود.
 
مسئول معاونت فرهنگی هنری سپاه استان بوشهر گفت: آثار شرکت کننده در این جشنواره در سه قالب «تولید سرود»، «هم‌خوانی بدون موسیقی (آکاپلا)» و «بازخوانی سرود» با هم به رقابت پرداختند.
 
وی بیان کرد: در بخش «تولید سرود» تمام مراحل ساخت اثر شامل آهنگ‌سازی، تنظیم، تهیه و شعر با خود گروه سرود است که این بخش، بخش حرفه‌ای جشنواره به حساب می‌آید، اما در بخش «بازخوانی سرود»، گروه سرود، سرودی را که قبلاً تهیه و اجرا شده است بازخوانی می‌کند که در واقع این بخش، بخش غیر حرفه‌ای جشنواره به حساب می‌آید.
 
عالی زاده اضافه کرد: بخش آکاپلا نیز در حقیقت بخش سرود بدون موسیقی است و به صورت آوایی اجرا می‌شود که ۲ گروه در این قالب در جشنواره حضور داشتند.
 
دبیر مرحله استانی جشنواره ملی و بین المللی سرود فجر استان بوشهر اادآور شد: مراسم اختتامیه مرحله استانی جشنواره ملی و بین المللی سرود فجر همراه با تجلیل از گروه‌های برتر در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.
 
وی از برگزاری کارگاه آموزشی ویژه گروه‌های سرود خبر داد و گفت: کارگاه آموزشی سه روزه ویژه گروه‌های سرود شرکت کننده در این جشنواره از برنامه‌های ویژه‌ای است که با هدف ارتقا و افزایش توانمندی‌های مربیان و سرپرست‌های گروه‌های سرود و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و نهاد‌های مختلف دیگر برگزار می‌شود.
 
عالی زاده گفت: حماسه حق پرست رئیس انجمن موسیقی استان بوشهر، اکبر ابراهیمی مسئول واحد موسیقی صدا و سیمای مرکز بوشهر، میثم قادری تنظیم کننده و مربی، جواد زارعی تنظیم کننده و مربی، ساسان نوذری خواننده، تنظیم کننده و مربی و خانم دکتر مزارعی زاده شاعر و داور شعر، داوری این مرحله از جشنواره را بر عهده دارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر