شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۸۴۰۲
سه‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲

فکرشهر: به مناسبت هفته منابع طبیعی روز سه شنبه در آdینی با حضور فرماندار و مسئولان محلی چهار پروژه آبخیزداری در شهرستان دشتی استان بوشهر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، فرماندار دشتی در این آیین گفت: اجرای پروژه آبخیزداری یکی از برنامه‌های مهم و اولویت دار این شهرستان برای بهبود و حفظ سفره‌های زیر زمنیی منابع آبی است.

علی بحرانی افزود: به علت خشگسالی های پی در پی و مصرف بی رویه از منابع آبی هم اکنون بیشتر دشت های آبی این شهرستان دارای بیلان منفی شده و یک خطر بسیار جدی برای کشاورزی که بیشترین منبع درآمد و اشتغال زایی در دشتی است به شمار می رود.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر تلاش های بسیارخوبی برای احیای منابعی آبی با اجرای طرح‌های آبخیزداری در دشتی انجام شد که در دولت سیزدهم نیز با قوت بیشتری ادامه خواهد یافت.

فرماندار دشتی تاکید کرد: از دیگر برنامه مهم این شهرستان برای بهبود وضعیت منابع آبی اجرای طرح‌های آبیاری نوین و قطره‌ای برای کاهش مصرف آب کشاورزی و بهبود تولید در واحد سطح، اجرای طرح الگوی کشت و جایگزین کردن کشت کم آب بر است.

وی افزود: دریکسال گذشته ۱۳ پروژه آبخیزداری در دشتی اجرا و به بهره‌برداری رسید که نقش بسیار بزرگی در تقویت سفره های زیر زمینی آب و جلوگیری از فرسایش خاک در مناطق مختلف دشتی داشته است.

رئیس اداره منابع طبیعی دشتی گفت: در سال جاری ۱۳ بند سنگی ملاتی با اعتبار ۸۷ میلیارد ریال در این شهرستان اجرا شده است.

محمد زنگنه افزود: در سومین روز از هفته منابع طبیعی چهار طرح آبخیزداری در این شهرستان افتتاح شد.

وی افزود: برای اجرای این پروژه ها هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارا ملی و استانی هزینه شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر