جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۸۹۲۹
چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸

فکرشهر: فرمانده مرزبانی انتظامی کل کشور از آمادگی برای تامین امنیت دریا در ایام برگزاری جام‌جهانی قطر خبر داد.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، سردار احمدعلی گودرزی در نشست خبری صبح امروز خود که در مقر مرزبانی انتظامی کل کشور برگزار شد، گفت: ما با همسایگانمان یک دیپلماسی فعال داریم و با برخی از آنها حتی تعامل و تفاهمنامه همکاری هم داشتیم و این موارد را افزایش خواهیم داد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات جام‌جهانی فوتبال در قطر گفت: در آذرماه وهمزمان با برگزاری جام‌جهانی فوتبال در قطر  امنیت دریا را بیش از گذشته تامین خواهیم کرد و وقتی این موضوع را به آنها گفتیم از این موضوع استقبال کردند.

گودرزی همچنین گفت: به عنوان مثال در مورد قایق‌های صیادی و ... که بعضا وارد آب‌های سرزمینی کشورهای همسایه می‌شدند ، ما با تعاملی که داریم آنها را آزاد خواهیم کرد.

فرمانده مرزبانی کشور با تاکید بر اینکه با هیچ یک از کشورهای همسایه مشکلی نداریم، گفت: خوشبختانه تعامل و همکاری خوبی با تمام کشورهای همسایه داریم. بعضا دو یا سه مورد هم بداخلاقی‌هایی از سوی برخی کشورها رخ داد که بلافاصله موضوع را پیگیری کردیم وسریعا موضوع حل شد. خوشبختانه دیپلماسی مرزی ما فعال است و قوانین مرزی هم بسیار محکم است.

وی در ادامه به تشریح برخی از اقدامات انجام شده از سوی مرزبانی در سال ۱۴۰۰ پرداخت و گفت: یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن از اتباع غیرمجاز را از مرزها طرد کردیم که از این تعداد ۳۵۰ هزار نفر از سوی مرزبانی شناسایی شده و مابقی از سوی دستگاه‌های دیگر شناسایی شده‌اند؛ اما با توجه به قانون از سوی مرزبانی به کشور خود بازگردانده شده‌اند. عمده این موارد نیز مربوط به مرزهای استان‌های شرقی کشور بوده است.

برگزاری رزمایش مشترک ایران، روسیه وچین در دریای عمان

وی از برگزاری چندین رزمایش و مانور عملیاتی از سوی مرزبانی در مرزهای آبی و خاکی خبر داد و گفت: از جمله این موارد رزمایش مشترک میان ایران، روسیه و چین در دریای عمان بود که ایران نیز نقش ناظر داشت.

وی با تاکید بر اینکه مرزبانی در برخورد با متجاوزان مرزی و افرادی که بطور غیرمجاز وارد مرز شوند تعارف ندارد، گفت: البته رفتارمان توام با احترام و رافت است بطوریکه مواردی بوده که حتی ما از این افراد پذیرایی هم کردیم اما آنها را به کشور خودشان بازگردانده‌ایم.

به گفته وی رعایت قوانین موضوعی است که از سوی مرزبانی مورد توجه جدی قرار داشته و گرچه با متخلفان برخورد قانونی می‌شود اما این برخورد توام با رافت و اقتدار است.

سردار گودرزی همچنین از استقرار دستگاه‌های بیومتریک برای تهیه عکس از عنبیه چشم خبر داد و گفت: این تجهیزات برای تهیه عکس از عنبیه چشم کاربرد دارد و اطلاعات حاکی از آن در بانک اطلاعاتی مجرمان مرزبانی ثبت می‌شود.

وی همچنین از نصب دوربین البسه بر روی لباس ماموران مرزبانی خبر داد و گفت: نصب این دوربین‌ها کمک می‌کند تا هم مستندات وقایع را داشته باشیم و هم اقدامات لازم را در صورت نیاز انجام دهیم.

فرمانده مرزبانی کل کشور افزود: امروز بیش از ۷۰ درصد مرزهای ما با تجهیزات و سیستم‌های الکترونیکی، اوپتیکی و حسگرها مجهز شده است.

وی در ابتدای نشست با تبریک عید نوروز و ایام شعبانیه گفت که سه میلیون مرز نشین در کشور ما ساکن هستند که ما وظیفه داریم حقوق آنان را تامین کنیم. امروز مرزبانی در بیش از ۸۰۰۰ کیلومتر در مرزهای خشکی و دریایی حضور دارد و خوب است مردم بدانند که جمهوری اسلامی ایران بعد از روسیه و چین بیشترین تعداد کشور همسایه را در کنار خود دارد.

وی با تاکید بر اینکه مرزهای کشورمان در امنیت پایدار هستند خاطرنشان کرد: امروز نقاط مرزی ما با امنیت ایجاد شده مستعد سرمایه گذاری بوده و در پایانه‌های مرزی ما اقدامات اقتصادی و مبادلات اقتصادی در حال انجام است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر