جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۹۲۴۹
يکشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۷

فکرشهر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: حجم مبادلات کالا از بندر دیر به قطر به ۳۰۰هزار تن در سال رسیده است که این مهم ضرورت توجه به ظرفیت های این بندر را دوچندان کرده است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، علی باستین روز یکشنبه در حاشیه بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی از بندر دیر افزود: میزان صادرات کالا از مبدا بندر دیر به بنادر الرویس قطر قبل از تحریم کشور قطر ۵۰ هزارتن در سال بوده است که بعد از تحریم این میزان به ۳۰۰ هزارتن رسیده است.

وی گفت: پیش بینی می شود که با برگزاری مسابقه جام جهانی در کشور قطر حجم صادرات از این بندر به کشور قطر به ۵۰۰ هزارتن برسد که این نشانگر اهمیت و جایگاه این بندر در استان بوشهر دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر ادامه داد: توسعه زیرساخت های صادراتی بندر دیر از ضروریات اصلی و اولویت مجموعه مدیران ارشد استان بوشهر است.

فرماندار دیر نیز گفت: بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی و معاون اقتصادی استانداری از زیرساخت های بندری دیر نوید چشم انداز خوبی برای تجارت این بندر فراهم می کند.

یونس باربرز افزود: نیاز بود که برای تقویت زیرساخت های بندری مقام های عالی از بندر دیر بازدیدی داشته باشند که این سفر در تقویت زیرساخت های بندری مصوباتی داشت و نوید توسعه بندر برای بخش تجار و بازرگان است.

وی گفت: با توجه به خطرناک بودن منطقه مطاف و بروز حوادث دریایی استقرار یک فروند شناور ناجی در منطقه بردخون این شهرستان ضروری است.

فرماندار دیر بیان داشت: در این شهرستان ۱۲ فروند کشتی فلزی زیر ۱۰۰ تن وجود دارد که با مجوز کالای ملوانی صادر می کردند که هم اکنون فعالیت این شناورها به دلایلی تعلیق شده است.

باربرز بیان کرد: در این سفر  احداث ۳۰۰ مترمربع ساختمان  پیش ساخته شده در محوطه بندر تجاری و پنج اسکله رمپی مورد تصویت قرار گرفت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر