شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۹۸۷۲
سه‌شنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۷

فکرشهر: مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه امام صادق (ع) استان بوشهرگفت: از ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ تاکنون ۲۴ هزار ۵۰۰ نفر از مردم این استان در قالب ۲۰ کاروان راهیان نور از مناطق دوران دفاع مقدس جنوب بازدید کردند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سرهنگ پاسدار عبدالهادی سبحانی خواه افزود: از این شمار ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر به جبهه جنوب در استان خوزستان و ۶ هزار نفر نیز در قالب راهیان نور دریایی به جزیره خارگ در استان بوشهر اعزام شدند.

وی بیان کرد: اردوهای راهیان نور دریایی ۲ سال به دلیل شیوع ویروس کرونا در این استان متوقف شد و امسال با توجه به بهبود شرایط تلاش شد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی این اردوها برگزار شود.

سبحانی خواه اضافه کرد: زائران در مناطق جنوب از اروند کنار، شلمچه، دهلاویه، طلائیه، هویزه، فتح و محل عملیات فتح المبین بازدید می کنند.

وی در خصوص راهیان نور دریایی که برای دهمین سال در این استان برگزار می‌شود گفت: زائران راهیان نور دریایی از سراسر کشور به مدت سه روز به استان بوشهر اعزام می‌شوند که در این مدت ضمن بازدید از بیمارستان صحرایی، مناطق و یادمان‌های دفاع مقدس و ۲ نمایشگاه‌ دفاع مقدس در جزیره مقاوم خارگ همچنین در قالب گردشگری تعالی بخش از موزه شهید رئیس‌علی دلواری در دلوار، موزه دریا و دریانوردی ارتش در بوشهر، موزه مردم‌شناسی و نیروگاه اتمی بوشهر نیز  بازدید می‌کنند.

وی اظهار کرد: اردوهای راهیان نور یک حرکت بزرگ فرهنگی تربیتی و تجربه موفق جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است که موجب تقویت روحیه همدلی و همبستگی در جامعه می‌شود.

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر ادامه داد: فرهنگ حماسه رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس گنجینه گران‌بهایی است که یکی از راه‌های انتقال این فرهنگ به جوانان اردوهای راهیان نور است.

وی اضافه کرد: جزیره خارگ در دوران دفاع مقدس بیش از ۲هزار و ۸۰۰ بار مورد بمباران و هدف موشک‌های رژیم بعث عراق قرار گرفت و مردم مقاوم این جزیره مقتدرانه ایستادگی کردند.

سبحانی‌خواه افزود: برنامه‌های مختلف فرهنگی نظیر بازگوی رشادت‌ها از سوی راویان دفاع مقدس در شناورها و شاهدان عینی حوادث اتفاق افتاده در جزیره مقاوم خارگ برای زائران کاروان‌های راهیان نور دریایی برنامه‌ریزی شده است که این برنامه‌ها در مدت حضور زائران در استان بوشهر اجرا می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر