جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۰۰۳۸
جمعه ۱۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۵:۴۷

فکرشهر: ۱۳ فروردین در تقویم کشورمان روز طبیعت نام دارد و مردم طبق رسمی دیرینه به دامان طبیعت می‌روند؛ اما رفتن به طبیعت آدابی دارد که باید به آن پایبند بود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر هفت توصیه برای گردشگران دارد تا آسیبی به طبیعت نرسد.

فرهاد قلی‌نژاد از مردم می‌‎خواهد با استفاده از کیسه‌های پلاستیکی یک یا چندبار مصرف موجود، زباله‌ها را از طبیعت خارج کنند و برای خرید، به جای استفاده از کیسه‌های پلاستیکی از زنبیل، کیسه‌های پارچه‌ای و سبد‌های مناسب استفاده کنند.
 
او می‌گوید: برخی پسماند‌ها مانند پوست تخم‌مرغ، میوه‌ها، سبزی‌ها، آجیل و... (البته این مواد نباید حاوی روغن‌ها، چربی، گوشت، محصولات لبنی باشد)، را می‌توان در گودال کوچکی پای درختی دفن کرد تا پس از مدتی تبدیل به کود شود.
 
مراقبت از درختان و گونه‌های گیاهی، پرهیز از شکار و صید، خودداری از نزدیک شدن به حیات وحش و جابه‌جایی گونه‌ها و خاموش کردن آتش پس از روشن کردن، دیگر توصیه‌های مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر به طبیعت‌گردان است

توصیه‌های آتش‌نشانی برای روز طبیعت

سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندر بوشهر نیز توصیه‌هایی برای روز طبیعت یا همان ۱۳ بدر دارد.
 
خودداری از افروختن آتش در محل‌هایی مثل بوستان، باغ، استفاده از محل‌های مخصوص برای پختن غذا، پرهیز از قرار دادن کپسول گاز یک کیلویی یا پیک نیکی و گالن‌های حاوی موادسریع‌الاشتعال مثل بنزین و نفت در صندوق عقب خودرو، خودداری از رها کردن ته سیگار روشن، چوب نیمه سوخته و زغال‌های نیمه سوخته در طبیعت و دفن کردن زغال‌ها و چوب‌های نیمه سوخته زیر خاک از جمله این سفارش‎‌ها است.

پرهیز از روشن کردن آتش زیر دکل‌ها و سیم‌های برق، برپاکردن چادر دورتر از محل پخت غذا، دسترسی نداشتن کودکان به محل پخت غذا، پاکسازی کردن شعاع پنج متری اطراف از شاخ و برگ‌ برای پیشگیری از آتش‌سوزی و دوری از جریان شدید آب در صورت حضور گردشگران در کناره رودخانه‌ها، از دیگر مواردی است که آتش‌نشانی توصیه می‌کند برای پرهیز از حوادث در روز طبیعت رعایت شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر