شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۰۰۴۷
جمعه ۱۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۶:۱۲

فکرشهر: نماینده مردم شهرستانهای بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس حامی اقتدار نیروی انتظامی است و اجازه ندهیم این اقتدار توسط اشرار مسلح تضعیف شود.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی دفتر نماینده مردم بوشهر، گناوه ودیلم در مجلس شورای اسلامی، عبدالکریم جمیری در دیدار با  فرماندهی و کارکنان انتظامی بندر دیلم افزود: بخشی از مشکلات نیروی انتظامی ممکن است ناشی از کمبود اعتبار و نیروی انسانی مورد نیاز باشد و لازم است با جذب نیروهای زبده و توانمند و ارائه آموزش های تخصصی و همچنین پشتیبانی مادی و معنوی دولت و مجلس از اقتدار نیروی انتظامی حمایت شود.

وی  با عرض تسلیت  شهادت  سربازان سرافراز نیروی انتظامی برای دفاع از امنیت شهروندان بندر امام حسن اظهار داشت:  نیروی انتظامی باید ضمن اینکه حدود را رعایت می کند دارای اقتدار باشد، وقتی اشرار مسلح اینگونه ماموران انتظامی را به شهادت می رسانند و متواری می شوند، اقتدار نیروی انتظامی تضعیف می‌شود.  

جمیری در خصوص قانون بکارگیری سلاح توسط نیروهای مسلح گفت: درخصوص این قانون دو دیدگاه وجود دارد، بعضی معتقدند ناهماهنگی هایی در اعمال قانون وجود دارد و عده ای هم معتقدند نواقصی در قانون وجود دارد و با توجه به اتفاقاتی که افتاده مجلس آمادگی دارد که در این زمینه اقدام کند، البته نیروی انتظامی باید در این خصوص کار کارشناسی انجام دهد و پیشنهادات خود را به مجلس ارائه کند. 

 وی همچنین در ارتباط با مشکلات جابجایی کالای ملوانی در استان افزود:  از وقتی که مسئولان استان اعلام کرده اند، نباید از جابجایی ته لنجی در سطح استان مگر کالاهایی که دارای مجوز نیستند جلوگیری شد دولت در حال بررسی برای ساماندهی این موضوع است و امیدوارم چیزی که مصوب می شود مشکل گشا باشد.

وی ادامه داد: بخش عمده ای از امرار معاش مردم در شمال استان از طریق کالای ملوانی است اما در حال حاضر ناهماهنگی ها و مشکلاتی در این حوزه وجود دارد که باید مرتفع شود.

یکی از مشکلاتی که فرمانده انتظامی دیلم در این نشست به آن اشاره کرد موضوع استقرار دفتر اموال تملیکی در بندر دیلم بود که توسط نماینده مردم پیگیری شد.

در تماس عبدالکریم جمیری با مدیرکل سازمان اموال تملیکی استان بوشهر، ایشان متعهد شد تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری نسبت به راه اندازی انبار و دفتر اموال تملیکی در دیلم اقدام شود.

تامین زمین جهت احداث ۱۰۰ واحد مسکونی برای پرسنل خدوم نیروی انتظامی بندر دیلم یکی دیگر از مواردی بود که در تماس نماینده مردم با مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر پیگیری شد.

سه شنبه شب در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی اینکه یک دستگاه خودرو وانت پراید به صورت مشکوک در خیابانی پارک شده است،  گشت کلانتری بخش امام حسن سریع  برای بررسی موضع به محل اعزام شدند به محض حضور عوامل انتظامی در صحنه، فردی با اسلحه کلاشینکف به سمت ماموران تیراندازی کرد و با استفاده از تاریکی شب متواری شد.

بر اثر درگیری گشت انتظامی پلیس با سارق مسلح در بندر امام حسن ،  سرباز وظیفه ستوان سوم "سید نوید موسوی"  بر اثر اصابت گلوله به درجه رفیع شهادت نائل آمد و ستوان‌یکم انتظامی " جلیل دازه"  به دلیل جراحت وارده به بیمارستان گناوه انتقال یافت و تحت درمان بود که صبح امروز به خیل دیگر همرزمان شهیدش پیوست.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر