شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۰۵۸۳
جمعه ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۸

فکرشهر ـ نرگس محمدزاده فرد: نمی توان نامش را اتفاق گذاشت؛ این نخستین بار نیست که با بی مدیریتی و بی توجهی برخی مسوولان، چنین آسیبی به محیط زیست وارد می شود. مرگ و تلفات آبزیان و گیاهان و زیستگاهی که وجود و تداومش وابسته به اندک حقابه ای است که سده ها و شاید هزاران سال وجود داشته و حالا به دست برخی افراد بی دانش و فاقد مدیریت، دریغ و به مرگ منتهی شده است.

به گزارش «فکرشهر»، در جدیدترین اتفاق، به علت ندادن حقابه رودخانه شاپور شهرستان دشتستان در پایین دست رودخانه، ماهی و آبزیان تلف شده اند؛ آن هم درست در فصل تخم گذاری و زاد و ولد آن ها. 

وزارت نیرو، مسوول برنامه ریزی تقسیم و استفاده از آب و تامین حق آبه زیست محیطی رودخانه‌ها و تالاب هاست ولی نبودن مدیریت در آب منطقه ای استان بوشهر، چنین فجایعی را رقم زده استغ هر چند مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر می گوید پمپ‌های غیر مجاز عامل اصلی عدم تامین حق آبه زیست محیطی هستند.

فرهاد قلی نژاد با تاکید بر تامین حق آبه زیست محیطی رودخانه شاپور در دشتستان گفت: در روز‌های گذشته کم آبی شدید رودخانه شاپور در دشتستان، موجب خسارت به زیست بوم رودخانه و تلفات آبزیان شده است.

وی گفت: علت کم آبی ظاهرا برداشت حجم فراوان آب توسط پمپ‌های غیرمجاز است که باید به سرعت حق آبه مصوب زیست محیطی رودخانه از سوی شرکت آب منطقه‌ای تامین و پمپ‌ها و میزان برداشت آب ساماندهی شود.

قلی نژاد افزود: پیگیری جدی برای تامین حق آبه زیست محیطی در حال انجام است و خسارت وارده محاسبه و برای بازسازی زیست بوم آسیب دیده مطالبه می‌شود.
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر