شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۱۴۹۲
پنجشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۳:۴۳

فکرشهر: در پی اهانت به مقام شامخ روحانیت و تفرقه افکنی دشمن بین برادران ایرانی و افغانستانی مانور وحدت بین برادران شیعه ایرانی و افغانستان در مصلی امام خامنه ای شهر خورموج برگزار شد.

به گزارش فکرشهر از مهر، امام جمعه دشتی ظهر پنجشنبه در این مراسم با آرزوی قبولی طاعات و عبادات اظهار داشت: وقتی تاریخ ملت ایران و افغانستان از گذشته تا امروز بررسی می‌کنیم می‌بینیم که همواره بین دو ملت برادری و اخوت بوده و اختلاف و دشمنی نبوده است.

حجت‌الاسلام علی زاهددوست با بیان اینکه در گذشته دور افغانستان بخشی از خاک ایران بوده است؛ افزود: بسیاری از شخصیت‌ها و مفاخر ایران از خاک افغانستان بودند.

زاهد دوست با بیان اینکه یکی از استوانه‌های حوزه علمیه مرحوم آخوند خراسانی است؛ ادامه داد: مرحوم از شخصیت‌های ممتاز حوزه است و تا امروز حوزه‌های علمیه در مقابل این استاد زانو شاگردی می‌زنند و آثار آن در حوزه‌های علمیه قابل استفاده است.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان بدنبال ایجاد اختلاف بین دو ملت ایران و افغانستان هستند؛ ادامه داد: دشمنان ایران و اسلام روزی چین هراسی؛ عراق هراسی؛ سوریه هراسی به راه انداخته بودند و امروز نیز افغانستان هراسی به راه انداختند که این جز پروژه دشمنان است.

زاهد دوست تصریح کرد: هر دو ملت باید مراقب فتنه انگیزی دشمنان باشند اگر ایران، افغانستان و اگر افغانستان، ایران را فراموش کند ریشه‌های فرهنگی خودشان از دست دادند.

امام جمعه دشتی خاطر نشان کرد: به گواه تاریخ انقلاب تنها ملتی که در دوران مبارزه با نظام طاغوت در کنار ملت ایران ماند برادران افغانی بودند.

وی تصریح کرد: مجاهدت و ایثار برادران افغانی در دفاع مقدس فراموش شدنی نیست و در این جنگ برادران افغانی صادقانه در کنار ملت ایران ماندند و شهدایی تقدیم کردند.

زاهد دوست ادامه داد: وحدت ایران و افغانستان برای آمریکا و دَشمنان آزار دهنده است و از این وحدت واهمه دارند.

وی با اشاره به اینکه وحدت ایران و افغانستان دشمن را زمین گیر و وادار به فرار کرد؛ گفت: دشمن تلاش دارد از حادثه حرم امام رضا (ع) بهره برداری کند و بر طبل اختلاف بین دو ملت ایران و افغانستان بکوبند.

زاهد دوست افزود: دشمنان بدانند قلوب دو ملت ایران و افغانستان به هم نزدیک است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر