شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۱۵۸۶
جمعه ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱

فکرشهر: منابع نزدیک به عطا محمد نور، رهبر یکی از شاخه‌های حزب جمیعت اسلامی افغانستان و والی پیشین ولایت بلخ تائید کرده‌اند که سهیل زمری، خواهرزاده او روز گذشته در اثر یک درگیری با طالبان در شهر مزار شریف کشته شده است.

به گزارش فکرشهر از بی بی سی و به گفته برخی از این منابع در اثر این درگیری چندین تن از اعضای طالبان به شمول آمر حوزه چهارم آن‌ها نیز کشته شده‌ است.

یک منبع نزدیک به عطا محمد نور به بی‌بی سی گفت که سهیل زمری در گذشته با پسران آقای نور محشور بود و پس از تصرف قدرت از سوی طالبان، شهر مزار شریف را ترک نکرد و تصمیم داشت که در همانجا بماند و زندگی کند.

این منبع گفت که طی ماه‌های گذشته طالبان چند مرتبه به منزل سهیل زمری رفته بودند و به خاطر قرابت وی با عطا محمد نور منزل وی را تلاشی کرده بودند.

بلال کریمی از سخنگویان طالبان در صفحه توییتر خود نوشته است که شام روز گذشته "در منطقه بابه قمبر، مربوطات حوزه دوم شهر مزار شریف مرکز ولایت بلخ، یک تن که از خانه خود بر نیروهای امارت اسلامی شلیک کرد، در نتیجه حمله متقابل نیروهای امارت اسلامی کشته شد و چهار میل اسلحه، یک دوربین و تعداد مهمات به دست مجاهدین افتاد".

یک منبع نزدیک به عطا محمد نور اما به بی‌بی‌سی گفت روز گذشته طالبان برای چندمین بار می‌خواستند که وارد منزل سهیل زمری شوند اما او قبلا با چند تن دیگر در کمین طالبان نشسته بود و هنگام ورود آن‌ها به نزدیکی خانه‌اش با آنها در گیر شده که در نتیجه به ادعای وی حدود ده تن از طالبان به شمول یک فرمانده آن‌ها کشته شدند.

طارق نور، پسر عطا محمد نور در یک استوری فیسبوکی مدعی شده که "پسر عمه‌اش" در درگیری با طالبان و پیش از کشته شدن "۹ تن از آنها را نیز کشته است."

شاهدان عینی از شهر مزار شریف می‌گویند که امروز طالبان جسد سهیل زمری را در محضر عام در شهر گشتانده و در یک محل دید عام قرار داده و اجازه نداده اند که او را دفن کنند.

برخی دیگر ادعا کرده‌اند که روز گذشته زمانی که حادثه انفجار در مسجد شیعیان در منطقه سه دکان مزار شریف روی داد، آقای زمری خشمگین شده و به منظور انتقام‌گیری با طالبان درگیر شده و چند تن از آنها را کشته است، هرچند هیچ منبع مستقلی این ادعاها را تایید نکرده است.

ظهر پنج‌شنبه (۱ ثور/اردیبهشت) بیش از ۳۰ نمازگزار در یک مسجد شیعیان در شهر مزار شریف کشته شدند و بیش از ۹۰ نفر دیگر زخمی شدند. گروه دولت اسلامی (داعش) مسئولیت این حمله و همچنین بمبگذاری دیگری در شهر قندوز را برعهده گرفت که در آن ۴ نفر کشته شدند.

مسجد شیعیان در محله‌ای به اسم "سه دکان" در شمال روضه، در شهر مزار شریف قرار دارد.

طالبان مدعی شده است که طراح حمله تروریستی داعش به مسجد شیعیان شهر مزارشریف را بازداشت کرده است.

شام دیروز شاهدان عینی در مزار شریف در عین حال به بی‌بی‌سی گفتند که در کارته ظهیرالدین فاریابی در غرب شهر روضه مزار شریف درگیری "چند مهاجم" با طالبان جریان دارد.

در ویدئوهایی که در شبکه‌های اجتماعی نشر شده بود صدای شلیک گلوله و درگیری به گوش می‌رسید.

مسئولان شفاخانه (بیمارستان) ابوعلی سینای بلخی در مزار شریف در صحبت با بی‌بی‌سی تایید کردند که ۳۱ جسد و ۸۷ زخمی را دریافت کرده‌اند.

انفجار دیروز در مسجد شیعیان در مزار شریف، از خونبارترین حملات بعد از روی کار آمدن گروه طالبان به قدرت است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر