شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۱۵۸۷
جمعه ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳

فکرشهر: امام جمعه خورموج گفت: باید در دولت انقلابی با پدیده رانت و پارتی بازی مقابله شود و بساط آن در ادارات و دستگاه‌های دولتی برچیده شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های نماز جمعه خورموج اظهار داشت: دوم اردیبهشت ماه، سالروز صدور فرمان امام خمینی برای تأسیس بزرگترین نیروی حافظ انقلاب اسلامی یعنی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

وی اضافه کرد: سپاه در طول چهل سال گذشته مهمترین و بیشترین نقش‌ها را در حراست و پاسداری از انقلاب اسلامی ایفا کرده است و بسان شجره ی طیبه ای در جای جای ایران اسلامی و منطقه سایه افکنده است.

امام جمعه خورموج بیان کرد: طبق اصل ۱۵۰ قانون اساسی، تکلیف سپاه تنها حفاظت از تمامیت ارضی کشور نیست بلکه علاوه بر اینکه در کنار ارتش قهرمان و سایر نیروهای نظامی از تمامیت ارضی کشور حفاظت می‌کند رسالت مهم پاسداری از آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی بر دوش نهاد مقدس سپاه است و شهادت می‌دهیم که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تا امروز به تکلیف انقلابی خود بدرستی عمل کرده و بهترین حافظ و پاسدار برای انقلاب و ارزش‌های انقلاب بوده است.

وی افزود: علت اصلی عداوت دشمنان و اینکه دشمنان سپاه ستیزی و سپاه هراسی به راهبرد همیشگی شأن تبدیل شده اول این است که سپاه و پاسداران مخلص سپاه فدایی اسلام و انقلاب اسلامی هستند و در عمل هم در میادین مختلف این امر را ثابت کرده‌اند.

سپاه خار چشم دشمنان انقلاب است

زاهددوست خاطرنشان کرد: دوم اینکه سپاه خار چشم دشمنان انقلاب است و در طول تاریخ پرافتخار انقلاب همین دشمنان بارها از دستان پرقدرت سپاه دلاور ما سیلی سخت خورده‌اند و در عرصه بین المللی سپاه توانسته با اقتدار دشمنان را ذلیل و خوار کند لذا از انقلاب و پاسداران انقلاب کینه به دل گرفته‌اند.

وی با محکوم کردن اهانت به قرآن کریم در سوئد افزود: این حرکت‌ها نشانه ضعف آنان در برابر منطق قرآن است اهانت به قرآن اهانت به همه پیامبران الهی و همه ادیان آسمانی است و ما خواستار برخورد قاطع مجامع بین المللی با این اقدام شرم آور هستیم

امام جمعه خورموج با اشاره به طرح اختلاف افکنی دشمن بین مسلمین خصوصاً شیعه و سنی و ایرانی و افغانستانی گفت: دست دشمن برای اختلاف افکنی بین مسلمین خصوصاً شیعه و سنی و ایرانی و افغانستانی برای همه رو شده است.

وی تاکید کرد: هر روز پرده جدیدی از سناریو اختلاف افکنی آنها رو می‌شود یک روز شهادت روحانیون جهادی در مشهد روز دیگر تجمع محدود در برابر کنسولگری ایران در کابل و یک روز حمله به مسجد شیعیان در مزار شریف اما دو ملت ایران و افغانستان با بصیرت خود هرگز در دام پهن شده دشمن گرفتار نخواهند شد و اعلام می‌کنند شیعه و سنی مانند دو لبه قیچی در دفاع از اسلام و قرآن و در دفاع از انقلاب اسلامی شجاعانه آماده‌اند و هر متجاوزی به محدوده اسلام و انقلاب اسلامی را قاطعانه پشیمان خواهند کرد.

زاهددوست افزود: حمله به مسجد در مزار شریف افغانستان و شهادت ۱۱ نمازگزار را محکوم می‌کنیم و اعلام می‌کنیم حمله به مسجد کار هیچ مسلمانی نیست بلکه عملی وحشیانه و به دور از منطق و نقشه دشمن مسلمانان است.

وی اضافه کرد: شرایط منطقه و به‌ویژه فلسطین و التهابات و حوادثی که در کرانه غربی رود اردن و غزه در حال وقوع است، همچنین توطئه عادی‌سازی روابط توسط برخی کشورهای عربی و حتی ترکیه، باعث شده تا امروز بیش از هر زمان دیگری مردم بی پناه فلسطین به این حمایت سراسری - آن‌هم از خاستگاه روز قدس و محور مقاومت؛ یعنی ایران انقلابی- نیاز بیشتری داشته باشند و نباید بگذاریم جوانان دلاور و مقاوم فلسطین احساس تنهایی و غربت کند.

لزوم مقابله با پارتی‌بازی

وی با بیان اینکه رانت، پارتی بازی و تناقض رفتاری مسئولان جوانان را نامید و اعتماد مردم را از بین می‌برد تاکید کرد: مردم از اینکه بدون معرف و واسطه مشکلات‌شان در ادارات حل نمی‌شود گله‌مند هستند.

امام جمعه شهرستان دشتی خاطرنشان کرد: باید در دولت انقلابی با پدیده رانت و پارتی بازی مقابله شود و بساط آن در ادارات و دستگاه‌های دولتی برچیده شود. مبادا طوری عمل کنیم که مردم احساس کنند بدون رانت و پارتی‌بازی در برخی ادارات مشکلاتشان پیگیری نمی‌شود.

وی افزود: این موضوع در استخدام‌های ادارات بسیار دیده می‌شود و مردم از این موضوع ناراحت و گله مند هستند. مثلاً در استخدام‌های پارس جنوبی و پتروشیمی‌ها وقتی جوانان مراجعه می‌کنند اولین سوال مصاحبه آنان این است که معرف شما کیست و چه کسی سفارشتان کرده است یا وقتی برای گرفتن یک وام به برخی جاها مراجعه می‌کنند باید بخشی از مبلغ آن وام را به جیب فلان مأمور یا کارمند بریزند تا کارشان حل بشود.

زاهددوست ادامه داد: رانت، پارتی بازی و تناقض رفتاری مسئولان جوانان را نامید و اعتماد مردم را از بین می‌برد این موضوع جناحی و حزبی نیست و بنده آن را از سر خیرخواهی و دلسوزی به انقلاب و مردم مطرح می‌کنم، این مسئله مردم است هرکس دلسوز انقلاب و مردم است باید با قدرت به مبارزه با رانت و پارتی بازی در ادارات بپا خیزد.

وی بیان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی، قضائی، امنیتی و نظارتی با عزم راسخ خود با قدرت وارد شوند و ریشه این پدیده شوم که گاهی متأسفانه بر عملکرد مدیران تلاش گر و انقلابی هم سایه انداخته، بخشکانند.

امام جمعه خورموج گفت: مشکل مهم و همیشگی مردم در شهرستان دشتی کمبود امکانات و زیرساخت‌های بیمارستان زینبیه خورموج است. بنده این درد را بارها در خطبه نماز جمعه ناله کرده‌ام و حتی تا سطح وزارتخانه هم با همراهی مسئولین پیگیری کرده‌ام اما تا امروز جز مبلغ مصوبه سفر رئیس جمهور اقدام خاصی انجام نشده است.

وی تصریح کرد: از مسئولان وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی می‌خواهم ناله مردم دشتی را بشنوند و به این مهمترین مشکل مردم رسیدگی کنند. کدام بیمارستان را می‌شناسید که حتی از پزشک متخصص بیهوشی هم محروم باشد؟ بیمارستان و اتاق عمل بدون پزشک بیهوشی چه کارایی دارد و چطور می‌خواهد عمل جراحی انجام دهد؟

زاهددوست اظهار داشت: بنده از پیگیری خسته نمی‌شوم و دوباره و صدبار پیگیری می‌کنم امیدوارم مسئولین هم خسته نشوند و مجدانه پیگیری کنیم تا این مشکل مهم و اساسی مردم را حل کنیم تا دیگر شاهد نباشیم مردم بخاطر کمبود یک مورد کوچک مجبور به اعزام بیمار خود به این شهر و آن شهر شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر