شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۲۲۴۳
يکشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۶

فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: رفع نواقص و کمبودهای مدارس استان بوشهر با جدیت دنبال شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، محمدتقی ایرانی در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار داشت: فرهنگیان قشر شریف جامعه هستند و تجلیل از این عزیزان در واقع تجلیل از علم و دانش است.

وی با اشاره به سخنان نماینده ولی فقیه در استان در نشست شورای آموزش و پرورش افزود: آیت‌الله صفایی مطالبی عالمانه و ارزشمند در زمینه ارتقای سطح کیفی تعلیم و تربیت بیان کرد و بدون تردید آموزش و پرورش در ساخت نیروی انسانی و تحویل نیرو به جامعه نقشی غیر قابل انکار دارد.

معاون سیاسی استاندار بوشهر با بیان اینکه نقش شورای آموزش و پرورش، سیاست گذاری است خاطر نشان کرد: در تبیین برنامه نهادهای آموزشی در پرورش کودکان و نوجوانان، همه باید اهتمام ورزیم و یک وظیفه ملی و میهنی و اخلاقی است.

ایرانی با گرامیداشت سالروز شهادت علامه شهید مرتضی مطهری تصریح کرد: باید یاد و نام این عزیز بزرگوار و معلم شهید را گرامی بداریم.

وی در تشریح مقام والای معلم ابراز داشت: معلم شمعی است که روشنی‌بخش است و برای صلح و آرامش جامعه، جان خود را فدا می‌کند.

ایرانی گفت: تعداد زیادی شهدای فرهنگی و شهدای دانش آموز در هشت سال دفاع مقدس داشتیم و زیبنده است که از همه کسانی که برای فرهنگ کشور زحمت کشیدند تجلیل شود.

لزوم تجلیل از معلمان

معاون سیاسی استاندار بوشهر خواستار تجلیل از معلمان در جای جای استان شد و گفت: معلمان در شرایط سخت معیشتی نیز کلاس درس را تعطیل نکردند و در دوران کرونا نیز از طریق غیر حضوری و آنلاین زحمت کشیدند و باید قدردان آنها باشیم.

وی بیان داشت: کرونا مراکز آموزشی را تعطیل کرد اما آموزش تعطیل نشد و دانش‌آموزان از فضای علم و دانش فاصله نگرفتند.

ایرانی تاکید کرد: با تلاش دولت آیت‌الله رئیسی و واکسیناسیون سراسری، ایمنی خوبی در جامعه ایجاد شده است و از فرهنگیان و دانش‌آموزان می‌خواهیم که در تکمیل واکسیناسیون و تزریق دوز سوم نیز اهتمام ورزند.

وی اضافه کرد: بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار دوز واکسن در استان تزریق شده و ۸۵ درصد دوز اول و ۵۰ درصد دوز دوم را تزریق کردند و خواهش می‌کنیم مردم بویژه فرهنگیان و دانش‌آموزان برای دوز سوم مراجعه کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: وظیفه همه ما سلامتی عزیزان کودک و نوجوان و دانش‌آموزان است.

ایرانی خواستار پیگیری مدیران آموزش و پرورش برای تأمین اعتبارات و رفع نواقص و کمبودهای مدارس تا قبل از شهریور ماه شد و خاطر نشان کرد: اقدامات لازم برای تأمین منابع اعتباری لازم برای آموزش و پرورش و مدارس در اردیبهشت و خرداد انجام شود تا در شهریورماه و نزدیک شدن به زمان بازگشایی مدارس، دچار کمبود اعتبار و کمبود امکانات و تجهیزات در مدارس نباشیم.

لزوم کمک به آموزش و پرورش

وی افزود: احصای اعتبارات و نحوه جذب اعتبارات انجام شود و بویژه وضعیت فیزیکی کلاس‌ها و مدارس در مناطق روستایی و دوردست انجام شود و از این ۵ ماه باقی مانده استفاده کنیم.

ایرانی ادامه داد: سایر دستگاه‌ها نیز کمک کنند تا آموزش و پرورش بتواند با فراغ بال نسبت به حضوری کردن تمام کلاس‌ها اقدام کند.

وی با بیان اینکه کشور از مسیرهای سخت عبور کرده یادآور شد: به برکت خون شهدا و با رهبری‌های داهیانه رهبر معظم انقلاب از شرایط سخت عبور کرده‌ایم و بدون تردید در آرامش و اقتدار و عزت کشور همه بویژه فرهنگیان سهیم هستند.

وی اضافه کرد: دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام راحل و لبیک‌گویی به مقام معظم رهبری امری لازم است و باید اجازه ندهیم دشمنان و سو استفاده کنندگان، از گلایه‌های فرهنگیان در بحث معیشتی و …بهره‌برداری کنند.

معاون سیاسی استاندار بوشهر تصریح کرد: یک کشور متحد با اقوام و ادیان مختلف، اما در کنار هم یک کشور مقتدر هستیم و استکبار جهانی و صهیونیسم از عزت ملت ما، زخم‌خورده است.

ایرانی گفت: روز جمعه شاهد بودیم با همه مشکلات و دغدغه‌ها، مردم کشور و بویژه مردم استان بوشهر سیل جمعیت راه انداختند و در همدردی با فلسطین و در دشمنی با اسرائیل غاصب، شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند و نشان دادند که ما آزاده‌ایم و همدرد مردم مستضعف هستیم.

وی با بیان اینکه باید حمایت حداکثری از نظام داشته باشیم افزود: حواسمان باشد با گلایه‌های شخصی، دشمنان را امیدوار نکنیم و زمان و مکان بیان مطالب را در نظر بگیریم.
ایرانی تاکید کرد: به برکت خون شهدا و به احترام نظام اسلامی، کمک‌کنیم مشکلات مردم حل شود حتی اگر حق هم داشته باشیم خویشتن‌داری کنیم و در زمان مناسب، گلایه‌های خود را مطرح کنیم بگونه‌ای که خدشه‌ای به نظام وارد نشود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر