جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۲۵۰۹
پنجشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۲

فکرشهر: کم‌آبی یکی از مشکلات پرتکرار مردم شهر آب‌پخش است که علی‌رغم وعده‌های مکرر مسئولان استانی، عزمی برای رفع این مشکل دیده نشده و کمبودها همچنان وجود دارد.

به گزارش فکرشهر از مهر،  مردم شهر آب‌پخش با مشکلات فراوانی در زمینه تأمین آب شرب مورد نیاز خود روبرو هستند و در حالی که تا فصل تابستان زمان زیادی باقی‌مانده است، نارضایتی‌ها از وضعیت آب در حال افزایش است.

مسئولان بارها و بارها وعده داده‌اند که مشکل آب در شهر آب‌پخش حل شود و گاهی مردم را دلخوش به آب شیرین‌کن می‌کنند و گاهی هم از افزایش سهمیه ورودی آب شهر حرف می‌زنند ولی این وعده‌ها برای مردم آب نمی‌شود.

چندی روزی است که از وعده مدیرعامل آب و فاضلاب استان بوشهر برای افزایش سهمیه ورودی آب آب‌پخش می‌رود ولی این وعده‌ها منتج به نتیجه نشده است و مردم همچنان از بی‌آبی و کم‌آبی می‌نالند.

مردم زمانی عملی شدن وعده‌های مسئولان را باور خواهند کرد که آب ورودی منازل آنها پایدار و باکیفیت باشد نه اینکه برای گرفتن آب مورد نیاز خود باید ساعت‌ها و روزها منتظر بمانند.

هیچ خبری از عمل به وعده‌ها نیست

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر آب‌پخش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: متأسفانه علی‌رغم پیگیری‌های فراوان، وضعیت آب در شهر آب‌پخش خوب نیست و وعده‌های مسئولان در این زمینه عملی نشده است.

جلیل رضایی با اشاره به بازدید سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از آب‌پخش و وعده‌هایی برای بهبود وضعیت، بیان کرد: چند ماه است که وعده افزایش سهمیه ورودی شهر را داده‌اند ولی هیچ خبری نیست.

وی تاکید کرد: انتظار داشتیم حضور و بازدید مسئول عالی آب استان از نقاط مشکل‌دار آب‌پخش باعث تغییر محسوس در این زمینه شود ولی متأسفانه وضعیت بدتر شده است.

عضو شورای شهر آب‌پخش ادامه داد: برای اینکه در جریان وضعیت میزان ورود آب به شهر باشیم، به صورت مستمر کنتور ورودی را بررسی می‌کنیم ولی متأسفانه تنها کنتور ورودی شهر را قفل کرده‌اند تا امکان بررسی آن وجود نداشته باشد.

وی با رد آمارهای ارائه‌شده توسط آبفا تصریح کرد: آمار شش هزار و ۵۰۰ تا هفت هزار مترمکعب آب در روز کذب است و واقعیت ندارد و سهمیه توزیعی بین سه تا سه هزار و ۵۰۰ مترمکعب در روز است.

توزیع آب عادلانه باشد

یکی از شهروندان آب‌پخشی در این زمینه می‌گوید: اظهارات مدیرعامل آبفای استان در خصوص تقسیم سهم آب سه شهر آب‌پخش، سعدآباد و شبانکاره برای مردم قابل قبول نیست. سوال اصلی این است که با توجه به اظهارات مدیر آبفا مبنی بر افزایش سهمیه یکسان هزار متر مکعبی برای سه شهر مذکور، چه نسبتی بین عدالت و اختصاص سهمیه مساوی برای این سه شهر وجود دارد؟

حسن صمصامی اضافه کرد: از مدیرعامل آبفا انتظار می‌رود که به اقدام ناعادلانه و کارشناسی نشده در خصوص افزایش سهمیه آب شهر آب پخش اعتراف کرده و به صورت رسمی سهم این سه شهر را متناسب با جمعیت و تعداد مشترکین هر شهر اعلام و اختصاص دهید.

وی افزود: تفاوت یک مدیر جهان سومی با یک مدیر جامعه توسعه یافته این است که مدیر جهان سومی برای تصمیم اشتباه خود توجیه می‌بافد اما مدیر جامعه توسعه یافته اعتراف به اشتباه می‌کند، عذرخواهی می‌کند و در صورت بزرگ بودن اشتباه، استعفا می‌دهد.

کم کاری مدیران در توزیع آب پذیرفتنی نیست

رئیس شورای اسلامی شهر آب‌پخش نیز در این زمینه اظهار داشت: به غیر از مکاتبات، چندین بار در جلسات رسمی و غیر رسمی به مدیران آبفا اعلام کردیم مردم و مسئولین آب پخش امسال دیگر مانند سال‌های گذشته تبعیض، بی‌تدبیری و کم کاری مدیران در توزیع آب را به هیچ وجه نمی‌پذیرند و تبعات اجتماعی و… آن را باید متولیان آب بپذیرند.

غلامرضا وفایی اضافه کرد: وقتی از شفافیت صحبت می‌کنیم و پای آن ایستاده‌ایم فقط منحصر به شهرداری نیست بلکه همه دستگاه‌ها و ادارت از جمله آبفا در این زمینه باید شفاف‌سازی کنند.

وی تصریح کرد: قفل زدن درب کنتور آب ورودی شهر که مانع عدم آگاهی دقیق مردم از میزان سهمیه ورودی و خروج آب باشد قابل پذیرش نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر آب‌پخش تاکید کرد: نمایندگان مردم در شورای شهر بر این امر اصرار و پافشاری دارند و پیگیر هستند که آبفای شهرستان ضمن تلاش برای افزایش تولید و دریافت سهمیه بیشتر آب، برنامه دقیق توزیع عادلانه آب بر اساس سرانه جمعیتی برای تمام شهرها را تنظیم و اعلام کند.

بررسی وضعیت و بازنگری

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از تلاش برای رفع مشکل آب مردم آب‌پخش خبر داده و اظهار داشت: شهرستان دشتستان از سرانه مصرف بالایی برخوردار هست.

ابوالحسن عالی در مورد نارضایتی شهروندان آب‌پخشی از میزان تخصیص آب بیان کرد: هم‌اکنون آب تقریباً به تناسب جمعیت سهمیه اختصاص می‌یابد و البته سهمیه شهر آب‌پخش مجدداً بررسی خواهد شد و اگر متناسب با جمعیت آن نباشد بازنگری خواهد شد.

انتظار می‌رود که نیازهای مردم شهر آب‌پخش به آب به صورت دقیق بررسی و احصا شده و بر اساس نیازی که وجود دارد نسبت به تخصیص آب اقدام شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر