جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۲۸۶۷
سه‌شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵

فکرشهر: مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری بوشهر گفت: ۱۰۰ درصد از مجموع ۱۵ هزار نامه‌ مردمی در سفر رئیس جمهور به این استان رسیدگی شد.

به گزارش فکرشهر، محمدحسین ستوده روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا، اعلام کرد: در ششمین سفر استانی رئیس جمهور و هیات دولت سیزدهم که شانزدهم مهرماه سال ۱۴۰۰ به استان بوشهر انجام شد ۱۵ هزار نامه مردمی دریافت و درمدت پنج روز با ۲۰۰ نفر نیرو ساماندهی و ثبت سامانه سامد شد و پس از آن برای رسیدگی در اختیار دستگاه‌های مرتبط قرار گرفت.

وی افزود: ۱۴ هزار و ۸۵۴ نامه حاوی درخواست‌های مختلف، ۸۵ مورد شکایت، ۲۷ مورد انتقاد و ۲۲ مورد ارائه ایده و نظر بوده است که ۳۷ درصد از مجموع نامه ها پاسخ مثبت و ۴۰ درصد آنها نیز مشاوره و راهکار دریافت کرده‌اند و ۱۲ درصد موارد نیز در دست بررسی و اقدام است.

ستوده اضافه کرد: ۲ درصد از نامه‌های دریافت شده به دلیل نداشتن نشانی لازم بایگانی شده است و ۹ درصد موارد نیز از دستگاه مربوط پاسخ منفی دریافت کرده‌اند که یا حاوی درخواست‌های غیر قانونی بوده و یا تحقق آنها امکان‌پذیر نبوده است.

مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری بوشهر ادامه داد: درخواست‌هایی مبنی بر کمک مالی به منظور امرار معاش، بدهی، جهیزیه و تحصیل با ۲ هزار و ۲۹۶ مورد، اشتغال با ۲ هزار و ۵۸۸ مورد، وام قرض‌الحسنه با ۹۲۲ مورد، تبدیل وضعیت شغلی با ۷۳۳ مورد و وام خود اشتغالی با ۶۸۳ مورد بیشترین فراوانی را در نامه‌های مردمی بوشهری‌ها به رئیس جمهور داشته است.

وی اعلام کرد: در این ارتباط تاکنون پنج میلیارد تومان به صورت بلاعوض به ۲ هزار و ۵۱۰ نفر پرداخت شده است که برای تحقق آن  علاوه بر راستی آزمایی از دستگاه‌هایی مانند کمیته امداد، بانک‌ها و دیگر نهادها کمک گرفته شده است.

ستوده ادامه داد: همچنین ۱۴ میلیارد تومان نیز به صورت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۵ میلیون تومانی به ۹۳۳ نفر تعلق گرفته است و این تسهیلات هنوز از سوی پنج بانک عامل تعیین شده در حال پرداخت است.

مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری بوشهر اضافه کرد: ۱۰۰ میلیارد ریال نیز به صندوق کارآفرینی امید این استان اختصاص پیدا کرده که تا کنون با پیگیری‌های انجام شده ۳۰ میلیارد ریال آن محقق شده است.

وی عنوان کرد: دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری بوشهر با ۲ هزار و ۲۷۰ نامه، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با یکهزار و ۸۸۳ نامه، صندوق کارآفرینی امید با یکهزار و ۵۲۹ نامه، کمیته امداد با ۷۴۱ نامه و اداره کل راه و شهرسازی با ۷۳۷ نامه بیشترین هدف نامه های مردمی در سفر رئیس جمهور به این استان بودند.

ستوده اظهار کرد: ساماندهی و بررسی و پیگیری نامه‌های ارسال شده مردمی فعالیتی بسیار سنگین بود که با تلاش شبانه روزی متولیان امر به انجام رسید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر