شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۳۹۵۱
سه‌شنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۹

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: شهیدان با شهادت خود موجب عزت دینی، اقتدار ملی و از مولفه‌های قدرت جمهوری اسلامی به شمار می‌روند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز سه شنبه در نخستین کنگره شهدای فرهنگی و دانش آموز استان بوشهر افزود: شهادت پدیده‌ای شگرف است که سبب تحول و پویایی جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه شهید با شهادت خود مفاهیم و پدیده‌های شگرفی ایجاد می‌کند، اظهار کرد: انسان وقتی متولد می‌شود با ارتحال از فضایی به فضایی دیگر منتقل می‌شود اما معدوم نمی‌شود ولی شهید نه با ارتحال بلکه با عروج و صعود به حیات جادوانی و آسمانی می‌رسد  که عروج عرشی اولین دستاورد و پدیده شهادت است.

صفایی بوشهری ادامه داد: صیانت ملی دومین دستاورد شهادت است زیرا اگر پایمردی و ایثار شهدا در هشت سال دفاع مقدس نبود، کشور زیر لگد دنیای استعمار و استکبار، دچار بحران‌های مختلف شده بود.

وی تاکید کرد: حراست و صیانت مذهبی سومین نتیجه مبارک شهادت است که بیمه شدن اسلام توسط امام حسین(ع) نمونه بارز این دستاورد است.

امام جمعه بوشهر عزت خانواده شهدا و ماندگاری راه و رسم شهید را دیگر دستاوردهای پدیده شهادت دانست و اضافه کرد: با توجه به اینکه در یادواره‌ها و کنگره‌های شهدا، راه و رسم آنها تبیین می‌شود به  همین دلیل برگزاری کنگره‌ها، کمتر از شهادت نیست.

وی یادآور شد: کنگره‌ها کلید باز کردن مکتب شهدا هستند و بهترین هدیه به شهدا، مانایی و پویایی راه و رسم آنان است.

صفایی بوشهری با اشاره به سالروز فتح خرمشهر اظهار کرد: ۴۰ سال پیش در چنین روزی با پیوند مبارک و مستحکم سپاه، ارتش و مردم چنان حماسه ای آفریده شد که اگر نبود جهان استکبار بر این سرزمین مسلط شده بود.

وی ادامه داد: شهدا با از جان گذشتگی خود تمام توطئه های دشمن را نقش برآب کردند و برای اسلام عزت آفریدند و باعث شدند که امروز نیز دشمن جرات تعرض به خاک جمهوری اسلامی را ندارد.

امام جمعه بوشهر گفت: شهدای فرهنگی نماد علم و عمل هستند و نهادینه کردن آرمان‌های آنها وظیفه اصلی آموزش و پرورش است.

وی تاکید کرد: استان دارالحماسه و ولایتمدار بوشهر امروز نیز اگر بار دیگر دشمن حمله کند باز هم عزتمندانه از حریم اسلام، ایران و شهدا دفاع و خلیج فارس را گورستان متجاوزان خواهند کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر