شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۴۷۰۸
شنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱

فکرشهر:  امام جمعه گناوه گفت: امام خمینی (ره) توانست با انقلاب اسلامی و نهضت خود جهان بشریت را متحول کند و قرآن و اهل بیت (ع) را از مهجور بودن بیرون بیاورد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی جمعه شب در مراسم محفل انس با قرآن به مناسبت سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد در آستان مقدس امامزاده سلیمان بن علی (ع) گناوه اظهار داشت: خداوند به حضرت زهرا (س) خیر کثیر و برکات فراوانی عطا فرمود که در جهان متجلی است و امام خمینی (ره) یکی از برکات و خیر کثیر آن حضرت است.

امام جمعه گناوه افزود: همه علما در طول تاریخ تشیع به دین اسلام خدمت کردند اما بعد از عصر ائمه و معصومین (ع) هیچ عالم دینی خدمتی به اندازه‌ای که امام راحل به اسلام و قرآن و اهل بیت کرد، نکرده است.

وی گفت: امام خمینی (ره) توانست با انقلاب اسلامی و نهضت خود جهان بشریت را متحول کند و قرآن و اهل بیت (ع) را از مهجور بودن خارج کند.

وی تصریح کرد: اگر کسی بخواهد راه سعادت در پیش گیرد و گمراه نشود و به ذلالت کشیده نشود باید به قرآن و اهل بیت تمسک داشته باشد و امام خمینی این دو را احیا کرد.

امام جمعه گناوه گفت: یکی از ثمرات و برکات امام (ره) و انقلاب اسلامی، تعلیم و پرورش نسل جوانانی است که امروز در تلاوت‌های قرآنی مشاهده می‌شود و این از برکات انقلاب اسلامی، امام راحل و خون شهدا است.

حجت الاسلام رکنی حسینی بیان کرد: امروز اگر دشمن در برابر نظام اسلامی ایستاده به دلیل آن است که کشور ما در برابر دنیای آنها ایستاده است.

وی تصریح کرد: امروز صدای قرآن و اهل بیت (ع) از ایران اسلامی بلند است و امام خمینی (ره) توانست همه مردم را متحول و نسبت به اسلام، قرآن و دین امیدوار کند و جوانان را هدایت و آنها را با قرآن و دین آشنا کند.

امام جمعه گناوه بیان کرد: امام خمینی (ره) هیچ گاه از اسلام و قرآن و اهل بیت (ع) جدا نبود و وقتی معاندین علیه اسلام و اعتقادات و باورهای دینی شروع به تبلیغ کردند در برابر آنها ایستاد و تالیفات و کتاب‌های زیادی در این زمینه دارد و تا آخرین لحظات زندگی به قرآن و اهل بیت و ائمه (ع) تمسک جست.

وی افزود: ۱۴ خرداد سال ۶۸ روز بسیار سختی برای دوستداران انقلاب و امام (ره) بود و در حالی که دشمنان تصور کردند انقلاب پایان یافته است، اما اگر از نعمت وجود امام (ره) محروم شدیم خداوند نعمت شخصیت ارزشمند رهبر معظم انقلاب از نسل خیر کثیر کوثر را به ما عطا فرمود و مجلس خبرگان رهبری با درایت رهبری از نسل کوثر و شخصیتی جامع و برجسته برای سکانداری انقلاب برگزید که امروز دوست و دشمن به فضائل ایشان شهادت می‌دهند.

امام جمعه گناوه بیان کرد: امروز با گذشت ۳۳ سال از مدیریت و رهبری مقام معظم رهبری، علیرغم همه توطئه‌های دشمنان ایشان با درایت، هوشمندی و صلابت انقلاب اسلامی و کشور را سکانداری و هدایت می‌کنند و توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده است.

در این آئین معنوی که به مناسبت سالروز ارتحال ملکوتی امام راحل (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد در آستان مقدس امامزاده سلیمان بن علی (ع) گناوه برگزار شد آیاتی از کلام الله مجید توسط قاریان برجسته تلاوت شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر