جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۶۰۸۶
پنجشنبه ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۹

فکرشهر: مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر گفت: تلاش در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی به ویژه در بخش عفاف و حجاب برای تاثیرگذاری بیشتر نیازمند به کارگیری ظرفیت‌های مردمی است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سید عباس موسوی نژاد روز پجشنبه در کارگروه عفاف و حجاب استان بوشهر افزود: با استفاده از ظرفیت جامعه دانشگاهی باید به مدلی رسید تا براساس آن یک سری برنامه‌ها اجرا و از ایجاد فضاهای دو قطبی جلوگیری شود.

وی بیان کرد: برخی دستگاه‌ها نیز وظایف ذاتی دارند که باید مورد ارزیابی و رصد قرار گیرند تا یکی سری فعالیت‌ها توسط آنها انجام شود.

موسوی‌نژاد ادامه داد: ستاد عفاف و حجاب استان بوشهر در ابتدای سال جاری تشکیل شده که کمیته‌هایی در حوزه‌های مختلف در زیر مجموعه این ستاد فعالیت خواهد کرد.

مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر اظهارداشت: کسانی که در کف میدان در حوزه عفاف و حجاب فعالیت دارند باید از حضور نماینده آنها در ستاد عفاف و حجاب استفاده کرد تا ظرفیت نیروهای مردمی نیز بخوبی بکارگیری شود.

وی عنوان کرد: کار در حوزه عفاف و حجاب باید با نگاه گروهی و مردمی باشد زیرا کار در این حوزه با نگاه اداری و دولتی نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.

موسوی‌نژاد افزود: در حوزه عفاف و حجاب باید موضوع‌ها به صورت خاص و موردی تعریف و برای آنها برنامه ویژه داشت.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه الگوی مناسب پوشش در بازار وجود ندارد باید با بکارگیری تولیدکنندگان و ایجاد تعاونی‌ها نسبت به رفع این دغدغه اقدام کرد.

موسوی‌نژاد افزود: در حوزه دانشگاه‌ها نیز کمیته فرهنگی اجتماعی با حضور معاونان دانشگاه‌ها تشکیل شده و با افزوده شدن نماینده آموزش و پرورش فرم مخصوص مراکز دانشگاهی و مدرسه‌ها طراحی شود.

وی تاکید کرد: باید برای کارهای فرهنگی در کف جامعه به مدلی رسید که با اقناع‌سازی و اطلاع‌رسانی کار مناسب انجام شود.

مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر ادامه داد: یک سری کمیته‌ها نیز باید با نگاه مشخص به رفتار شناسی در سطح جامعه، ایجاد شود زیرا با این وضعیت برنامه‌ها و فعالیت‌های موثرتر و متناسب با رفتار جامعه اتفاق می‌افتد.

موسوی‌نژاد اضافه کرد: با حمایت دستگاه‌ها یک سری گروه‌های فرهنگی و اجتمانی نیز تشکیل خواهد شد تا برنامه‌هایی فرهنگی را سطح شهر و سواحل اجرایی کنند.

در پایان این نشست حاضران با حضور در نمازخانه استانداری از مدل لباس‌های تولید شده با موضوع ترویج فرهنگ عفاف و حجاب بازدید کردند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر