جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۶۳۲۱
يکشنبه ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹

فکرشهر: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: ۷۰ درصد مواد مخدر کشف شده در سال ۱۴۰۱ در عرصه دریا بوده است.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، ارسطو ترکمان منش در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار داشت: امسال ۴ هزار و ۳۸۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده که ۷۰ درصد کشفیات در عرصه دریا بوده است که ۳۵۰۰ کیلوگرم آن توسط اداره کل اطلاعات و بقیه مواد را پلیس مبارزه با مواد مخدر و سپاه امام صادق کشف کرده اند.

وی افزود: ۶ باند کلان مواد مخدر هم امسال متلاشی شده اند.

ترکمان منش گفت: در سال گذشته هم پانزده تن و ۷۹۰ کیلوگرم کشفیات مواد مخدر داشتیم و ۳ هزار و ۳۴۴ نفر با دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

وی افزود: ۲۴ باند کلان مواد مخدر که به دنبال حمل مواد مخدر در مسیر ترانزیت دریایی و خشکی به دیگر کشور‌ها و کشور‌های حاشیه خلیج فارس بودند با سرعت عمل دستگاه‌های مبارزه با مواد مخدر ناکام شدند ومیلیارد‌ها تومان به قاچاقچیان مواد مخدر که به دنبال کسب درآمد نامشروع از تجارت غیرقانونی بودند؛ ضربه شده شد.

ترکمان منش اضافه کرد:تاکنون ۵۰۵ نفر از معتادان، که از اقدام به درمان خودداری می‌کردند با دستور قضایی توسط پلیس مبارزه با مخدر ساماندهی و تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار گرفته اند.

وی افزود: ۸ هزار و ۳۰۰ نفر که نیازمند درمان ترک اعتیاد بودند در مراکز ترک اعتیاد به آن‌ها خدمات رسانی شده است ودر ۳ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ هم ۱۴۰ نفر از افراد نیازمند درمان تحویل مراکز درمانی ترک اعتیاد شدند.

استاندار بوشهر هم در این جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش گفت: مرزداران ایران اسلامی و استان بوشهر نه تنها از مرز‌های کشور که از مرز‌های جهان محافظت می‌کنند تا مواد مخدر از طریق مرز‌های ایران به سمت کشور‌های اروپایی نرود.

احمد محمدی زاده افزود: هم اکنون مرز دریایی را برای جابجایی مواد مخدر پیدا کرده اند که دستگاه‌های امنیتی، مرزبانی و اطلاعات استان‌های جنوبی به دقت به این موضوع اشراف داشته و به دنبال مسدود کردن این مسیر هستند تا مواد مخدری وارد استان نشود.

در این نشست از خانواده شهید عرصه مبارزه با مواد مخدر عبدالطیف ابراهیمی و جانباز مبازه با مواد مخدر محمد حسینی تجلیل شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر