شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۶۴۲۴
سه‌شنبه ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۸

فکرشهر- محمد محمدزاده فرد: مدیرکل صمت استان بوشهر گفت: صنعت، معدن و تجارت یک دستگاه تخصصی است و وظایفش طوری است که باید کسانی در آن مسوولیت بر عهده بگیرند که تخصص لازم را داشته باشند تا بتوانند در واقع به امورات ما کمک کنند و وظایفشان را خوب انجام بدهند و در جهت توسعه استان موثر باشند.

مهدی صفوی امروز سه شنبه ـ 7 تیرماه 1401 ـ در نشست خبری، در پاسخ به سوال «فکرشهر» در مورد انتصابات در صنعت، معدن و تجارت افزود: ما بحث تغییرات را شروع کرده ایم و روسای شهرستان ها را منصوب کرده ایم و نفرات جدید گذاشتیم؛ در سطح سازمان هم از ظرفیت های درون سازمانی استفاده کردیم.

وی اضافه کرد: به افرادی که در سازمان رشد کردند فرصت دادیم و مسوولیت هایی را به عهده آنها گذاشتیم به خصوص در حوزه معدن تغیراتی داشتیم و در مورد معاونان هم برنامه هایی داریم که هفته آینده تصمیم گیری می کنیم.

وی با بیان این که «تغییرات ادامه دارد و مبنا و ملاک ما قابلیت افراد و مسوولیت پذیری است»، گفت: البته سازو کارهایی هم در وزارت خانه پیش بینی شده است و کار از حالت سلیقه ای خارج و تا حدودی نظامند شده است و این تغییرات حتما باید با هماهنگی و از طریق آزمون و مصاحبه باشد و باید حتما مراحل طی شود و نمی توانیم خارج از این چارچوب کاری انجام بدهیم. 

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر تاکید کرد: هر اقدامی که به تقویت سازمان و توسعه استان کمک کند آن را حتما انجام می دهیم. 

مهدی صفوی درباره استخراج رمزارزها نیز اظهار داشت: ما با هماهنگی با وزارت نیرو مجوز را می دهیم.

وی با بیان اینکه در خصوص رمز ارزها چند اتفاق افتاد و هنوز هم ابهاماتی است که ما چطور با آنها رفتار کنیم، در پاسخ به «فکرشهر»، گفت: در حال حاضر آخرین خبر در مورد رمز ارزها این است که آن ها باید از انرژی های نو استفاده کنند مثل برق خورشیدی یا اینکه آن ها متعهد بشوند که برق شان را به روش های دیگری تامین کنند؛ اگر بتوانند این کار را انجام بدهند ما مجوز رمز ارز صادر می کنیم ولی با توجه به کمبود برقی که در کشور وجود دارد، این ها  نمی توانند از ظرفیت برق کشور استفاده کنند.

مدیر کل صمت استان درباره سرمایه گذاری خارج از شهرک های صنعتی نیز در پاسخ به «فکرشهر» گفت: ما تاکیدمان بر این است که سرمایه گذاری در محدوده شهرک ها و نواحی آن ها باشد چون در آنجا امکانات تجمیع شده و امکانات موجود است.

صفوی اظهار داشت: در آنجا فرایند ها خیلی کوتاه است، مثلا ما ظرف دو روز در شهرک های صنعتی جواز صادر می کنیم یک روزه زمین و امکانات داده می شود و سرعت بالاست و ادعا می کنیم در کشور برای صدور مجوز در شهرک های صنعتی جزو استان های اول هستیم.

وی ادامه داد: اگر لازم باشد و ضرورت داشته باشد که سرمایه گذاری خارج از شهرک ها باشد، خب در استان مطالعات آمایش انجام شده و لکه گذاری ها انجام شده و مناطق صنعتی استان مشخص است.

صفوی خاطرنشان کرد: اگر طرحی بخواهد خارج از شهرک ها مستقر شود با توجه به اینکه بیشتر اراضی ما در اختیار پارس شمالی، پارس جنوبی و وزارت نفت است، مشکلاتی برای تامین زمین وجود دارد؛ علاوه بر آن، بحث های محیط زیستی هم است.

مهدی صفوی بیان داشت: البته خیلی از طرح ها هم خارج از شهرک ها جانمایی می شوند اما به زمان می خورند که در کل کشور همینطور است ولی ما تلاش می کنیم و با توجه به 6هزار هکتار اراضی که داریم، سعی داریم طرح های کوچک و متوسط به سمت شهرک های صنعتی هدایت شوند.

مدیرکل صمت استان بوشهر در مورد معادن و سنگ شکن های فاقد مجوز نیز در پاسخ به سوال «فکرشهر» گفت: من بعید می دانم ما معدنی داشته باشیم که فاقد مجوز باشد.

صفوی با بیان اینکه یک سری معادن هستند که ما برابر قانون اجازه می دهیم که این ها برداشت موقت داشته باشند، افزود: آن ها خاص یک پروژه فعالیت می کنند چون ما در استان یک سری پروژه های عمرانی و ملی داریم که لازم است در جهت تامین مصالح به آن ها کمک کنیم. به خاطر سرعت کار و ضرورتی که وجود دارد معادن را ثبت نمی کنند و پروانه نمی گیرند.

وی با تاکید بر اینکه قانون به ما اجازه می دهد که ما به آنها اجازه بدهیم از آن معدن خاص آن پروژه استفاده کنند، اضافه کرد: همه سنگ شکن ها هم مجوز دارند و از ما مجوز می گیرند زیرا سنگ شکن یک صنعتی است که مرتبط با معدن است و باید جواز و پروانه داشته باشند و اگر این ها را نداشته باشند، تامین آب و برق و امکاناتشان به مشکل می خورد و دستگاه‌های اجرایی به آن ها امکانات نمی دهند. 
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر