جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۶۶۶۳
جمعه ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۹

فکرشهر: امام جمعه عسلویه خواستار پرهیز از اسراف در زمینه‌های مختلف شد و گفت: شهرستان عسلویه با کمبود آب روبرو است.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه پس از توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، تقوا را دژ محکمی در برابر گناه و معاصی دانست و اظهار داشت: انسان متقی اموری را که خداوند نمی‌پسندد انجام نمی‌دهد و همه کارهای او صرفاً برای رضای خداست.

وی اضافه کرد: پیامبر اکرم (ص) فرمود هرکس تقوا روزی اش شود خیر دنیا و آخرت روزی او شده است. انسان متقی از شر و بدی دوری می‌کند و هم خیر خودش را می‌خواهد و هم خیر دیگران را.

امام جمعه عسلویه بیان کرد: حضرت علی (ع) برای اهل تقوا سه نشانه معرفی کرده که با این سه نشانه شناخته می‌شوند؛ اول که سخن راست می‌گویند راستگو و باصداقت هستند. نشانه دوم اینکه ادای امانت می‌کنند و امانتدار هستند و محل آسایش و آرامش مردم هستند و نشانه سوم اینکه وفای عهد دارند و شخصی متقی به عهد خود وفا می‌کند چراکه خلف وعده گناه کبیره است.

وی تصریح کرد: حرف هر کسی سند است؛ انسان باید مردانگی کند و پای حرفش بایستد. اعلا درجه تقوا در امامین انقلاب است.

هاشمی‌نژاد ادامه داد: هم حضرت امام هم مقام معظم رهبری به کرات درباره اسراف تذکر داده اند. در بحث آب یکی از مشکلات همین اسراف است. در شهرستان ما بیش از چهار هزار متر مکعب آب کم داریم و مردم باید در مصرف مراعات کنند که اسراف نشود.

مردم دشمن را ناامید می‌کنند

امام جمعه عسلویه به فرازهایی از بیانات رهبر معظم انقلاب به مناسبت هفته قوه قضائیه اشاره کرد و افزود: رهبر انقلاب فرمودند دشمن به ضعف ما امید بسته است اما همیشه ناامید شده است.

وی تاکید کرد: مشکل دشمن این است که سر و رمز این ناامیدی را نمی‌داند و نمی‌تواند تشخیص دهد جمهوری اسلامی زیر این فشارها می‌ایستد و سینه سپر می‌کند. قواعد و محاسبات سیاسی با محاسبات خدا متفاوت است.

هاشمی‌نژاد گفت: در سال ۶۰ در برابر این همه شدت عمل دشمن روی پای خود ایستادیم و خدای سال ۶۰ خدای امسال هم هست و سنت‌های الهی تغییر ناپذیر هستند. فتنه ۸۸ را به خاطر دارید ید قدرت الهی را دیدید، دستی از پشت پرده کمک می‌کند. قوانین الهی قوانین متقنی هستند و در طول ۴۰ سال گذشته ملت ایران دین خدا را یاری کرده خدا هم او را یاری کرده است.

وی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره رئیس قوه قضائیه فرمودند خوشبختانه ایشان عنصری مؤمن و انقلابی هستند؛ واقعاً مؤمن هستند، بسیار مردمی، پرکار و بدون تشریفات هستند.

دشمن دنبال جبران شکست است

امام جمعه عسلویه به تغییر رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران اشاره کرد و افزود: از زحمات و خدمات حجت الاسلام طائب تشکر می‌کنیم ایشان شخصیتی اثرگذار و خدوم بودند. رسانه‌های دشمن در این چند روز به دنبال القای شبهاتی بودند و القا می‌کردند این تغییر شکست اطلاعاتی است. موساد در مدت کوتاهیهفت نفر مسئول عوض کرده و این شکست اطلاعاتی نیست.

وی اضافه کرد: حاج آقا طائب ضربات محکمی به اینها وارد کرده و فرصتی پیدا کردند برای جبران شکست‌های متوالی و متعدد که این شخصیت خدمتگزار را تخریب کنند. هر موضعی که دشمن تخریب کرد موضع خوبی است.

هاشمی‌نژاد گفت: شخصیت‌هایی را تخریب و تضعیف می‌کنند که بدانند کارشان درست است. دشمن اگر از کسی تعریف می‌کند بدانید جایی از کارش ایراد دارد. امروز ذوق زده شده اند ایشان ۱۳ سال خدمت کرده مخلصانه و صادقانه خدمت کرده و کارنامه این برادر درخشان است.

وی گفت: دیری نخواهد پایید که دشمن ناامید شود. مدیریت جدید هم توانمند است. روش‌های نو می‌داند و مانند قبل کار خواهند کرد و امید دشمن به یاس مبدل خواهد شد.

امام جمعه عسلویه به مناسبت‌های روز از جمله سالروز شهادت شهید محراب شهید صدوقی به دست منافقین کوردل، حمله ددمنشانه آمریکای جنایتکار به هواپیمای مسافربری و شهادت حجاج خانه خدا توسط آل سعود و هفته حقوق بشر آمریکایی اشاره کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر