جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۶۸۸۱
دوشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۶

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: بی توجهی به صنایع پائین‌دستی نفت و گاز یک ضعف بزرگ در استان بوشهر است.

به گزارش فکرشهر از مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح دوشنبه در نشست با مدیران حوزه صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر در عرصه اقتصادی دارای ظرفیت بسیار خوبی است و باید ازا ین ظرفیت به صورت مناسب استفاده شود.

وی به اهمیت بسیار بالای تولید اشاره کرد و ادامه داد: باید توجه ویژه‌ای بر روی تولید باشد چراکه تولید کانون ثروت و ایجاد اشتغال در جامعه بوده و باید برای توسعه اشتغال حمایت مناسبی از تولید انجام شود.

امام جمعه بوشهر به برخورداری استان بوشهر از ۷۰۰ کیلومتر ساحل و ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی اشاره کرد و افزود: دریا و ساحل از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر در حوزه تولید محسوب می‌شوند که باید از این ظرفیت برای توسعه اقتصاد دریا پایه استفاده شود.

وی با تاکید بر لزوم توجه ویژه به اقتصاد حوزه کرانه و ساحل در استان بوشهر خاطرنشان کرد: صنایع پایین دستی نفت، گاز و پتروشیمی از مهمترین محورهای تولیدی و اقتصادی و بزرگترین ظرفیت ثروت و تجارت بر اساس تولید است.

آیت‌الله صفایی بوشهری با تاکید بر توسعه صنایع دارویی از جمله تولید رادیو دارو از محصولات دریایی اضافه کرد: تولید رادیو دارو درمانی دریایی باید در اولویت تولیدات استان بوشهر قرار گرفته شود.

وی با اشاره به ضرورت تبدیل مواد اولیه نفت و گاز به کالا و محصولات با ارزش افزوده در قالب صنایع پایین دستی افزود: با توجه به ظرفیت‌های صنایع نفت و گاز در استان بوشهر، در صنایع پایین دستی کار نشده و ضعف استان بوشهر محسوب می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر