شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۶۸۹۹
دوشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۱

فکرشهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: ورود هدفمند، دقیق و دانش بنیان به فعالیت قرآنی با دیدی جامع و همفکری فعالان و متخصصان این حوزه میسر می‌شود و در این راستا میز تخصصی قرآن کریم در این استان راه‌اندازی شد.

به گزارش فکرشهر، عبدالرحیم افروغ روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، بیان کرد: در این میز طرح‌های قرآنی ارائه و بررسی می‌شود تا با عملیاتی شدن آن، فضای قرآنی بوشهر با قدرت، سرعت و کیفیت بیشتری ارتقا یابد.

وی اظهار کرد: فرهنگ و ابعاد سبک زندگی انسان نیازمند محتوا، راهبرد و مبنا است و قران کریم به طور جامع پاسخگوی این نیاز است.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر تاکید کرد: ماندگاری فعالیت‌های قرانی منوط به راهبردهایی اساسی است و سرمایه‌گذاری بر گروه سنی کودک و نوجوان یکی از آنها است، علاوه بر این تداوم و پایداری در مسیری که آغاز شده است لازمه ماندگاری و اثر بخشی برنامه‌های قرآنی است.

افروغ بیان کرد: طرح‌های آموزشی قرآنی در صورتی موفق و ماندگار است که  چارچوب ذهنی فرد را متناسب با ساختارهای جامعه و زیست فردی و خانوادگی او رقم بزند؛ بنابراین لازم است با برنامه‌ای هدفدار به این حوزه ورود شود.

وی افزود: انس جامعه با قرآن و پیوند دادن این کتاب آسمانی با دل و جان نوجوانان نقطه ورود خوبی است که بازگشایی دریچه های بعدی آسان‌تر می‌شود.

افروغ اضافه کرد: در این صورت برگرفتن اخلاق، سبک و چارچوب زندگی، مسائل حقوقی و دیگر ابعاد فردی و اجتماعی از قرآن کریم آسان‌تر و شدنی‌تر خواهد بود.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اعلام کرد: این اداره کل از همه طرح‌هایی که تشخیص دهد تاثیر واقعی در این زمینه دارد حمایت می‌کند تا منجر به جاری شدن قرآن در رفتار و منش جامعه شود اما در برابر اقداماتی که تنها منجر به شکل‌گیری آمار، گزارش کاری و غیر ماندگار شود، می‌ایستد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر