جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۷۰۸۲
چهارشنبه ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲

فکرشهر: رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: روند رسیدگی به جرایم اطفال و نوجوانان در استان بوشهر بهبود یابد.

به گزارش فکرشهر از مهر، علی جمادی عصر چهارشنبه در کارگاه آموزش تحلیل ابعاد اجتماعی و حقوقی قانون حمایت از اطفال و نوجوانان اظهار داشت: قانون اطفال و نوجوانان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که باید مد نظر قرار گیرد.

وی تاکید کرد: همکاران قضائی و عدالت کیفری نظر مددکاران و مشاورین را در رسیدگی به جرم اطفال و نوجوانان در نظر بگیرند تا شاهد بهبود رسیدگی در دادرسی استان باشیم.

حمایت دستگاه‌های حمایتی

معاون دادستان بوشهر نیز در این نشست آموزشی به تحلیل قوانین مربوط به اطفال و نوجوانان از بعد حقوقی پرداخت و تاکید کرد: تا زمانی که طفل مرتکب جرمی نشده است می‌بایست مورد حمایت‌های دستگاه‌های حمایتی و خدمات اجتماعی از جمله بهزیستی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: اگر طفل مرتکب جرم شود با توجه به قوانین موجود در این حوزه می‌بایست مراحل قضائی آن طی شود.

تأثیر قوانین در آینده اطفال

دکتر موسوی چلک مدرس دانشگاه در رشته مددکاری اجتماعی به صورت آنلاین مجموعه حقوق اطفال و نوجوانان از بعد اجتماعی و در حیطه مددکاری اجتماعی، اهمیت به‌کار گیری این قوانین در امور قضا و تأثیر آن در آینده طفل و نوجوان را تشریح و تحلیل کرد.

کارگاه آموزشی تحلیل ابعاد اجتماعی و حقوقی قانون حمایت از اطفال و نوجوانان با هدف توانمندسازی و ارتقا سطح دانش همه کارکنان قضا و بهزیستی در حوزه کودک و نوجوانان با حضور قضات، دادستان‌های دادگستری، رؤسای بهزیستی و کارشناسان اورژانس اجتماعی سراسر استان با همکاری دادگستری و بهزیستی استان بوشهر برگزار شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر