شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۷۱۷۴
جمعه ۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۵

فکرشهر: استانداران بوشهر و فارس برای همکاری در زمینه‌ سرعت بخشی به پروژه‌های راه آهن و بزرگراه میان این ۲ استان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند. 

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی استانداری بوشهر، احمد محمدی زاده استاندار این استان در این نشست تفاهم نامه امضا شده عنوان کرد: در این دیدار، سرمایه‌گذاری و نحوه اجرای پروژه‌های مشترک میان ۲ استان فارس و بوشهر مانند راه آهن و بزرگراه شیراز- بوشهر مورد بررسی قرار گرفت.

استاندار بوشهر گفت: در این دیدار با  توجه به جایگاه منحصر به فرد دو استان فارس و بوشهر در طرح توسعه کشور و قرارگیری در مسیر شبکه آزاد راهی در کریدور بین‌المللی شمال- جنوب و نقش گسترش زیرساخت های ارتباطی برای افزایش ترانزیت کالا و مسافر تفاهم‌نامه ای امضا شد. 

وی افزود:  براساس تفاهم نامه همکاری امضا شده توسعه زیرساخت‌های ریلی و جاده‌ای میان این ۲ استان رونق اقتصادی جنوب کشور را به دنبال خواهد داشت.

استاندار بوشهر ادامه داد: به دنبال تفاهم صورت گرفته، بر اساس اولویت های زمانی، تامین اعتبار لازم برای پروژه‌های مورد اشاره صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در این تفاهم نامه مقرر شده است دو استان تمام تلاش و همکاری خود را برای تکمیل پروژه بزرگراه شیراز - بوشهر در حد فاصل کمارج تا دالکی در طول چند ماه آینده به کار گیرند تا این قطعه به بهره برداری برسد. 

محمدی زاده گفت: این قطعه شامل دو بخش در حد فاصل کمارج تا کنارتخته در حوزه استحفاظی استان فارس به طول ۱۵ کیلومتر  و حد فاصل کیلومتر ۴ از کمارج تا کیلومتر ۱۸ به سمت دالکی در حوزه استحفاظی استان بوشهر است. 

وی اعلام کرد: همچنین ۲ طرف متعهد شدند اقدامات و پیگیری‌های لازم را  برای تکمیل و بهره برداری از آزادراه شیراز- جم طی سه سال آینده به عمل آورند. 

محمدی زاده توضیح داد: در این راستا تأمین اعتبار پروژه از منابع مختلف و ظرفیت‌های قانون بودجه مورد تاکید قرار گرفت.

استاندار بوشهر اضافه کرد: پیگیری های مشترک از مجرای مدیران ارشد کشور به منظور اجرا و بهره برداری از آزادراه شیراز - بوشهر از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است و در این راستا اقدامات دوسویه برای هم افزایی در رسیدن به هدف های تعیین شده مورد تاکید قرار گرفت.

 

وی ادامه داد: علاوه بر این  قرار است ۲طرف تلاش و همکاری خود را در پیگیری و تامین منابع ارزی و ریالی مصوب برای اجرای پروژه راه آهن شیراز- بوشهر با هماهنگی به کار گیرند.

محمدی زاده گفت: تامین منابع این پروژه از محل اعتبارات ملی، ماده ۵۶ قانون بودجه، حمایت های استانی، اعتبارات مازاد و دیگر بخش‌ها صورت می گیرد و در این راستا تامین مصالح مورد نیاز و اقدامات حمایتی برای حل مساله معارضان در اولویت خواهد بود.

استاندار بوشهر اضافه کرد: علاوه بر ۲ پروژه بزرگ راه آهن و بزرگراه بوشهر- شیراز، راه‌های همکاری مشترک ۲ استان در دیگر زمینه ها نیز مورد بررسی قرار  گرفت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر