شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۷۲۰۶
جمعه ۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶

فکرشهر: امام جمعه اهرم با انتقاد از وضعیت عفاف و حجاب در جامعه گفت: بی‌توجهی به وضعیت حجاب و عفاف آسیب‌زا است.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام حبیب پهلوزاده در خطبه‌های امروز نماز جمعه اهرم اظهار داشت: فردا روز عرفه است و روزی که امام حسین علیه السلام از مکه به سوی عراق حرکت کردند و آغاز جریان تقابل امام حسین علیه السلام با جریان استکبار زمان و یزید تازه به دوران رسیده بود.

وی اضافه کرد: مخالفت امام حسین علیه السلام با استکبار زمان خودش برای این است که مجبور شده بود میان شمشیر و تن به ذلت و خواری دادن یکی را انتخاب کند و امام فرمود هیهات منا الذله.

امام جمعه اهرم بیان کرد: امروز هم اگر آمریکا امت اسلام، خاصه انقلاب اسلامی و مردم ایران را تحت فشار قرار داده که یا باید براثر جنگ و تحریم از بین بروید و یا همه مملکت و قانون و ناموس خود را با امضا برجام ها بدهید تا حیات ذلیلانه داشته باشید و مردم ایران اسلامی هم ۴۳ سال است با مشت‌های محکم پاسخ یاوه گویی های استکبار را داده اند.

وی اظهار داشت: دعای عرفه امام حسین علیه السلام دارای معارفی است که از عاشقانه ترین مناجات‌های عبد و بنده خدا با پروردگار است.

پهلوزاده بیان کرد: در مراسم دعای پرفیض عرفه با شکوه هرچه بیشتر شرکت کنیم و دست خانواده و فرزندان هم بگیریم و به این مراسم پرفیض بیاریم که به برکت امام حسین علیه السلام و روز شهادت مسلم بن عقیل سفیر امام حسین علیه السلام به کوفه پیوند محکمی با ولایت پیدا کنند و از آفات آخرالزمان مصون بمانند.

وی خاطرنشان کرد: شرط یاری و معیت و در رکاب امام جامعه بودن، در هر زمانی و در هر مکانی، معرفت و محبت است. مسلم بن عقیل نسبت به امام زمان خودش هم معرفت داشت و هم محبت چرا که رسول خدا صلی الله علیه وآله فرمودند: هرکسی گروهی را دوست داشته باشد با آنها محشور می‌شود و هر کسی عمل آن گروه را قبول داشته باشد در ثواب آن عمل شریک است. از خداوند متعال توفیق کسب معرفت و محبت مضاعف به اهل بیت مسالت می‌کنیم.

امام جمعه اهرم خاطرنشان کرد: شنبه سالروز کشف توطئه بزرگ کودتای آمریکایی در پایگاه هوایی شهید نوژه همدان است که در سال ۵۹ قصد داشتند به جماران و مراکز حیاتی حمله کنند تا انقلاب اسلامی را از بین ببرند اما همانطور که حضرت موسی فرمودند خدا با ماست و ما را هدایت می‌کند؛ امروز هم عرض می‌کنیم همان خدای زمان موسی خدای زمان ما هم هست و همانطور که موسی را از نیل عبور داد ما را هم از تحریم‌ها و کودتاها نجات خواهد داد به شرط ایمان و ثبات قدم.

وی ادامه داد: شنبه روز ادبیات کودک و نوجوان است. کودک و نوجوانِ عصر فضای مجازی، با بحران هویت مواجه است. سزاوار است که فرزندان و امیدهای آینده خودمان را با قصه‌ها و شعر و داستان‌های آموزنده آشنا کنیم. نقش و مسئولیت معلمان و انجمن‌های شعر و داستان و ادبیات و کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان در قبال کودکان و نوجوانان که سرمایه‌های طلایی این مملکت هستند، مسئولیت بسیار سنگینی دارند. بنابراین لازم است آموزه‌های انقلابی، دینی و انسانی را در قالب شعر و داستان و نمایش و در یک کلام در قالب هنر و ادبیات نهادینه سازی کنند.

پهلوزاده یاد آور شد: ادبیات یک جامعه آئینه تمام نمای فرهنگ یک ملت است و ادبیات و هنری که هویت ملی ما را تقویت کند باید مورد حمایت قرار بگیرد. با وجود هجمه‌های فرهنگی و عقیدتی رسانه‌های غربی از طریق بازی‌های و محتواهای نامناسب فضای مجازی، خانواده‌های محترم باید مراقبت بیشتری داشته باشند و ساختن هویت دینی و ملی با آموزه‌های آسمانی در دوران کودکی بسیار مؤثر است و نباید از دوران کودکی غافل شد.

امام جمعه اهرم بیان کرد: سه شنبه ۲۱ تیرماه سالروز دستور رضاخان در سال ۱۳۱۴ مبنی بر مقابله با اعتراض علما و مردم نسبت به حذف اجباری حجاب و تغییر بعضی از دستورات دینی برای غربی سازی ایران اسلامی دست به اسلحه شدند و به مردمی که در مسجد گوهرشاد محل تجمع مردم مشهد بود حمله کردند که قریب به دو هزار کشته و زخمی برجا گذاشت.

وی افزود: به همین مناسبت ۲۱ تیرماه را آغاز هفته عفاف و حجاب قرار دادند که این مساله بعد از ۸۷ سال هنوز باید برای عفاف و حجاب این مملکت شهید داد و امر به معروف کرد و نهی از منکر. همانطور که در زمان بلعم باعورا که با مقدم کردن زنان آرایش کرده لشکر بنی اسرائیل را شکست دادند و اندلس آن روز را با فساد و فحشاء از دست مسلمانان خارج کردند.

پهلوزاده گفت: گوستاو لوون مورخ فرانسوی می‌نویسد «اندلس اسلامی یک تجربه بسیار روشن در این زمینه است. فساد اخلاقی، عامل فنا و اضمحلال یک قوم است و استعمار غرب نیز این برنامه را در قرون اخیر به صورت دقیقی در کشورهای اسلامی اجرا کرد».

وی ادامه داد: امروز هم با وجود فضای مجازی و سبک زندگی غربی و ایجاد اندلس ذهنی و تصرف قلب‌ها و عقل‌های دختران و پسران ما وضعیت حجاب و عفاف در اماکن عمومی وضعیت مناسبی نیست.

امام جمعه اهرم خاطرنشان کرد: جامعه مثل یک کشتی است اگر کسی بگوید حجاب من به خودم مربوط است مثل سوراخ کردن زیر پای خودش است. ارزش عفاف و حجاب وقتی معلوم می‌شود که آمار طلاق‌ها بسیار نگران کننده شده است، آمار سقط جنین‌های غیر قانونی بسیار اسف بار است. همچنین از بین رفتن آرامش روانی جوانان بخاطر وضع حجاب و عفاف در آینده با آسیب‌های فراوانی مواجه خواهند شد.

پهلوزاده یاد آور شد: لازم است هم خانواده‌ها بویژه مادران و معلمان متعهد نسبت به نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب اهتمام لازم داشته باشند و الا آینده هم فرهنگ و هم سرزمین را از دست خواهیم داد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر