شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۷۲۴۳
شنبه ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵

فکرشهر: سازمان‌ها مردم نهاد و فعالان زیست محیطی در نامه‌ای به رییس دادگستری استان بوشهر، خواستار دستگیری هرچه سریعتر عاملان تیراندازی به محیط‌بانان شدند.

به گزارش فکرشهر، در پی مجروح شدن محیط بانان استان بوشهر در منطقه حفاظت شده‌مند به دست شکارچیان غیر مجاز، فعالان زیست محیطی و سمن‌های محیط زیست و منابع طبیعی استان بوشهر در نامه‌ای به رییس دادگستری استان بوشهر، خواستار دستگیری هرچه سریعتر عاملان این واقعه تلخ و مجازات آن‌ها شدند.
 
در نامه سازمان‌های مردم‌نهاد، فعالان، حامیان و دوستداران محیط زیست استان بوشهر به رئیس کل دادگستری استان بوشهر با تشریح واقعه تیراندازی به محیط‌بانان آمده است: محیط‌بانانی که با قلب مهربانانه از حیات وحش این مرز و بوم حفاظت می‌کنند هدف گلوله‌های آتشین شکارچیان سنگ دل قرار گرفته و به شدت مجروح می‌شوند؛ قطعاً برخورد قانونی با این افراد هنجارشکن و متخلفان گستاخ در کاهش و تکرار نشدن این حوادث موثر است.
 
در ادامه این نامه خطاب به علی جمادی آورده‌اند: با توجه به تکرار حوادث اخیر در منطقه و تیراندازی افراد شرور به محیط‌بانان تقاضا می‌شود در دستگیری سریع متخلفین و مجازات آن‌ها اقدام عاجل انجام شود.
 
بامداد روز جمعه ۱۷ تیرماه، دو نفر از محیط‌بانان منطقه حفاظت شده‌مند در شهرستان دیر استان بوشهر در تعقیب شکارچیان غیرمجاز آهو، مورد اصابت گلوله این شکارچیان قرار گرفته و به شدت مجروح شدند.
 
پس از این حادثه شکارچیان سنگ دل از محل متواری می‌شوند.
 
در پی این حادثه به دستور دادستان مرکز استان بوشهر تلاش برای شناسایی و دستگیری عاملان تیراندازی به محیط‌بانان آغاز شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر