جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۸۸۹۱
شنبه ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۷

فکرشهر: پروژه پرورش ماهی در قفس با ظرفیت یک هزار و ۲۵۰ تن در قالب ۱۰ قفس روز شنبه با حضور حجت الاسلام سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و احمد محمدی زاده استاندار بوشهر که با مشارکت سازمان اوقاف و امور خیریه و بخش خصوصی اجرا شده در بندر رستمی بوشهر مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش فکرشهر به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در این آئین گفت: ایران اسلامی در جنگ سخت با همت مردم و رهبری های خردمندانه بنیانگذار انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب پیروز شد و در جنگ نرم نیز با توجه به تصدی فرماندهی میدان از سوی رهبر معظم انقلاب به طور کامل عقب نشینی کرده است.

حجت الاسلام سید مهدی خاموشی روز شنبه در حاشیه بازدید از روند اجرای پروژه یک هزار و ۲۵۰ تنی پرورش ماهی در قفس این اداره کل در جمع خبرنگاران افزود: جنگ اقتصادی دشمن برعلیه ایران اسلامی مساله جدیدی نیست چون ایران اسلامی از ابتدای انقلاب در تحریم‌های ظالمانه دشمن قرار گرفته به همین دلیل برای مقابله با این توطئه دشمن باید کارکردهای ویژه ای متناسب با سرمایه های اقلیمی و جغرافیای مستعد خود داشته باشیم.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب مدتها است بر ضرورت اقتصاد دریا محور به خصوص در جنوب کشور تاکید کرده اند و در همین ارتباط امروز سازمان اوقاف و امور خیریه اقدام به اجرای طرح یک هزار و ۲۵۰ تنی پرورش ماهی در ۱۰ قفس کرده است.

خاموشی اظهار کرد: این قفس‌های ماهی حاصل دانش جوانان بومی است.

وی تاکید کرد: آبزی پروری سهم ایران از خلیج فارس است وباید در این خطه چند هزار کیلومتری در شمال خیلج فارس که آب شفاف و بهتر از جنوب این آبراه بین المللی دارد و مملو از املاح است برای پرورش آبزیانی که مستعد این منطقه هستند استفاده کرد.

خاموشی اظهار کرد: در اقلیم‌های خشک استفاده از دریا در توزیع پروتئین بسیار موثرتر گوشت قرمز است و در همین ارتباط اگر بتوانیم درصدی از پروتین مصرف خانوار را به این سمت سوق دهیم تغییرهایی مشاهده خواهیم کرد.

وی یادآور شد: برای تولید گوشت قرمز از دام سنگین باید آب شیرین استحصال و هزینه کرد اما برای پرورش ماهی در دریا آب وجود دارد و با استعداد اقلیمی خاص زمینه تولید وجود دارد.

خاموشی در خصوص پروژه پرورش ماهی در قفس سازمان اوقاف و امور خیریه که به صورت مشارکتی با بخش خصوصی اجرا شده است گفت: این پروژه بعنوان یک نقطه شروع به شمار می رود و امکان تبدیل آن به یک مجموعه پنج هزار تنی نیز وجود دارد.

وی اضافه کرد: تلاش می شود موقوفات دیگر را نیز به سمت سهیم شدن در این کار اقتصادی در راستای تقویت اقتصاد درون زا تشویق کرد.

خاموشی  کمک به صنایع زمین گیر و تولیدکنندگانی که مشکل دارند و ارائه گزارش به مردم را از دیگر برنامه های سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد.

وی خطاب به سرمایه گذاران گفت: استعداد وافری در این سرزمین وجود دارد و سرمایه گذارن نهراسند و با کمک دولت در راستای بهره وری اقتصادی به خصوص در صنعت پرورش ماهی در قفس که هم صادرات خوب و هم توزیع مناسبی دارد ورود کنند.

اقتصاد دریا محور از محورهای توسعه ای استان بوشهر

استاندار بوشهر با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور بر اقتصاد دریا محور گفت: آبزی پروری و پرورش ماهی در قفس بعنوان صنعتی نوپا یکی از ابعاد اقتصاد دریا محور به شمار می‌رود.

احمد محمدی زاده افزود: صنعت پرورش ماهی در قفس با تلاش محققان کشور دوره تحقیقات خود را سپری کرده و وارد مرحله صنعتی سازی شده است.

وی ادامه داد: با اضافه شدن این مجموعه یک هزار و ۲۵۰ تنی پرورش ماهی در قفس ظرفیت استان در این بخش به هفت هزار تن رسیده و فرصت مناسبی برای اشتغال و سرمایه گذاری و تولید به شمار می‌رود.

استاندار بوشهر گفت: براساس دستور رئیس جمهور تولید ماهی در قفس در استان بوشهر باید در یک دوره چهار ساله به ۶۰ هزار تن برسد و خوشحال هستیم که در یک دوره یک ساله این میزان از برنامه تعیین شده در استان محقق شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر