شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۸۹۲۹
يکشنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱

فکرشهر: بخشدار خارگ استان بوشهر گفت: با توجه به هشدارهای اعلام شده و ممنوعیت تردد شناورها به دلیل شرایط خاص آب و هوایی با تدابیر اندیشیده شده و هماهنگی های صورت گرفته تاکنون در تامین نیازهای ساکنان جزیره خارگ مشکلی ایجاد نشده است.

به گزارش فکرشهر، محمد رضا دشتی زاده روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با هماهنگی و پیگیری فرماندار بوشهر از طریق شناوری که تجهیزات دکل حفاری حمل می کرد ۲۲۰ کیسه آرد برای تامین نان شهروندان به جزیره خارگ منتقل شد.

وی بیان کرد: همچنین با توجه به تمدید شرایط اضطرار مبنی بر ممنوعیت تردد شناوری و اتمام میوه و تره بار در خارگ با رایزنی صورت گرفته نیمی از تجهیزات شناور یاد شده تخلیه و به میزان ۷۰ تن میوه، تره بار، ارزاق عمومی و سایر نیازهای مردم بارگیری و به خارگ منتقل شده است.

دشتی زاده درباره نقل و انتقال شهروندان بومی که به دلیل ممنوعیت تردد شناورها امکان ورود و خروج به جزیره خارگ را نداشتند گفت: به منظور روان سازی تردد با رایزنی صورت گرفته با نفت یک سورتی پرواز اختصاصی برای بومیان در مسیر بوشهر به خارگ و بالعکس در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: همچنین از تمامی ظرفیت های خالی پروازی در مسیرهای شیراز، اصفهان، تهران و اهواز برای آن دسته از شهروندانی که نیاز به تردد داشتند استفاده شد تا مشکلی برای اهالی پیش نیاید.

دشتی زاده تاکید کرد: با هماهنگی های انجام شده از سوی فرمانداری بوشهر تمام شرکت‌های نفتی، ارگان‌های نظامی و انتظامی، اداره‌ها در آمادگی کامل بسر می‌برند و تجهیزات و ماشین آلات موجود آمادگی هرگونه اقدام احتمالی را دارند.

بخشدار خارگ گفت: با وجود اینکه به مدت ۶ روز همه ترددهای دریایی مسافری و باری خارگ به دلیل شرایط جوی لغو شده با این وجود با پیش بینی‌های صورت گرفته تاکنون کمبودی در تامین کالاهای اساسی، آرد، میوه و تره بار و ارزاق عمومی مردم بوجود نیامده است.

جزره خارگ با حدود ۲۰ هزار نفر جمعیت بزرگترین پایانه صادرات نفت کشور است که در فاصله ۵۷ کیلومتری شمال غرب بوشهر در آب های خلیج فارس واقع است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر