شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۹۲۵۴
چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: در راستای برگزاری مراسم و برنامه‌های ماه محرم و صفر باید هیئت‌های مذهبی استان بوشهر حمایت و پشتیبانی شوند.

به گزارش فکرشهر از مهر، احمد محمدی‌زاده عصر چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر ضمن تسلیت ایام ماه محرم اظهار داشت: انقلاب اسلامی مولد عاشورا است و امام خمینی بر همین اساس انقلاب را بنیان‌گذاری کرد و رهبر معظم انقلاب نیز این مسیر را ادامه دادند.

وی با اشاره به اینکه بشریت امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند فرهنگ قیام عاشورا است اضافه کرد: موضوع اربعین حسینی به برکت انقلاب اسلامی جهانی و بین‌المللی شده است.

استاندار بوشهر با اشاره به نقش مهم انقلاب اسلامی در جهانی شدن پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی تصریح کرد: حادثه و واقعه بزرگ تاریخی اربعین حسینی امروز تمام جهان را درنوردیده است.

وی استفاده از فرصت مناسب ماه‌های محرم و صفر و برنامه‌های تاسوعا، عاشورا و اربعین را مورد تاکید قرار داد و افزود: سازوکارهای ویژه در اثربخشی مراسم ماه محرم و صفر باید تدوین شود.

محمدی‌زاده خاطرنشان کرد: باید اشعار و نوحه‌ها در آئین ماه محرم و صفر اثرگذار باشد که بخشی از جهاد تبیین در همین شعارهای مذهبی و نوحه‌ها باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

وی خواستار پشتیبانی از هیئت‌های مذهبی در اجرا برنامه‌ها و طرح‌های مورد نظر در ماه محرم و صفر در استان بوشهر شد و افزود: شیوه‌نامه بهداشتی در برنامه‌های ماه محرم رعایت شود.

استاندار بوشهر بیان کرد: پس از تشکیل قرارگاه عفاف و حجاب در استان بوشهر کمیته‌های زیر مجموعه این قرارگاه ایجاد و موضوعات دسته‌بندی و اولویت‌بندی شده است.

وی با تأکید بر توجه به پیوست‌های فرهنگی در همه عرصه‌ها افزود: نمادهای فرهنگی در طرح‌های اقتصادی و عمرانی استان بوشهر اجرا می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر