شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهرگفت: جوانان سرمایه های واقعی جامعه هستند که باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرند.\n\nبه گزارش فکرشهر آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز شنبه درنشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با تبریک ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان افزود: اگر 20درصد برنامه هایی که هر ساله بنام جوانان مطرح می شود اجرایی شود بسیاری از مسایل مرتبط با این قشر برطرف و جوانان نجات می یابند.\n\nوی یادآورشد: هم اینک بسیاری از برنامه هایی که برای جوانان برنامه ریزی می شود ضعیف، متزاحم، هم عرض و یا متخالف است.
کد خبر: ۱۱۹۳۰
شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۶

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهرگفت: جوانان سرمایه های واقعی جامعه هستند که باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرند.

\n\n

به گزارش فکرشهر آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز شنبه درنشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با تبریک ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان افزود: اگر 20درصد برنامه هایی که هر ساله بنام جوانان مطرح می شود اجرایی شود بسیاری از مسایل مرتبط با این قشر برطرف و جوانان نجات می یابند.

\n\n

وی یادآورشد: هم اینک بسیاری از برنامه هایی که برای جوانان برنامه ریزی می شود ضعیف، متزاحم، هم عرض و یا متخالف است.

\n\n

امام جمعه بوشهر اضافه کرد:بسیاری از برنامه هایی که برای مهارت افزایی، ورزشی ، تفریحی ، فرهنگی ، دینی و قرآنی جوانان پیش بینی می شود درگیر مشکلات مالی هستند و در مقام اجرا بدلیل عدم بودجه رها می شوند.

\n\n

صفایی بوشهری با بیان اینکه امروز که بنام روز جوان است در سطح ملی نیز برنامه شاخصی برای این موضوع پیش بینی نشده است ادامه داد: چقدر مقام معظم رهبری به موضوع جوانان تاکید و سفارش می کند ولی در حوزه اجرا عملی نمی شود و دست متولیان نیز بدلیل فقدان بودجه بسته است.

\n\n

وی گفت: دشمن جوانان را هدف برنامه های خود قرار داده است و دراین موضوع خود تدبیر می کند اما ما برای این قشر نه خوب تدبیر می کنیم و نه خوب عمل و اجرا می کنیم.

\n\n

امام جمعه بوشهر افزود:بسیاری از نخبگان علمی ، ورزشی و فرهنگی این استان بدلیل فقدان بودجه حتی برای شرکت در برنامه های ملی و بین المللی با مشکل روبرو هستند .

\n\n

صفایی بوشهری یادآورشد: ما جوان را برای امر خاصی نباید بخواهیم و انجام این امر تبعات خطرناکی در بر دارد.

\n\n

وی گفت:جوانان پشتوانه اصلی نظام هستند و مسوولان باید در زمینه تحصیل، اشتغال ، ازداوج و اوقات فراغت این قشر برنامه ریزی مناسب داشته باشند.

\n\n

صفایی بوشهری افزود:در استان بوشهر وحدت، همدلی ، همراهی و همزبانی تحت اشراف ولایت مقام معظم رهبری وجود دارد و این وحدت ولایی که در استان برقرار است نمادی از اندیشه های رهبری در فضای مدیریتی و اجرایی است.

\n\n

وی باتاکید بر اهتمام به برنامه های نیمه شعبان در استان بوشهر افزود: همه دستگاههای اجرایی در عرصه معرفت افزایی نسبت به وجود مقدس امام زمان (عج) و فضای ظاهری شهرا با آذین بندی مناسب این مهم را گرامی بدارند.

\n\n

امام جمعه بوشهر یادآورشد: مردم ولایی این استان در آیین های سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) حضور باشکوهی خواهند داشت .

\n\n

وی گفت: باتوجه به اینکه کنگره یکصدمین سال نقش مبارزاتی رییس علی دلواری در مبارزه با استعمار امسال در استان بوشهر برگزار می شود مسوولان برنامه ریزی مناسبی برای انجام این مهم داشته باشند.

\n\n

صفایی بوشهری افزود: امسال شهید شاخص کشوری نیز شهید نادر مهدوی از استان بوشهر است که برای معرفی این الگوهای ایثار و شهادت باید بیشتر اهتمام شود.

\n\n

وی گفت: باید برای جوانان تبیین شود که یک جوان بوشهری در مقابل امریکا ایستاد و عظمت سترگی برای ایران اسلامی با شهادت خود رقم زد.

\n\n

امام جمعه بوشهر اضافه کرد: حماسه آفرینی شهید مهدوی و رییس علی دلواری باید در کتاب های درسی برای انتقال به نسل های آینده مد نظر قرار گیرد.

\n\n

به گزارش ایرنا، فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر نیزگفت:باپیگیری های انجام شده شهید مهدوی بعنوان شهید شاخص کشوری انتخاب شد و باید برای معرفی این اسوه مقاومت و ایثار برنامه های فاخر اجرا شود.

\n\n

سردار فتح الله جمیری افزود:هرچند مقابله با تهدیدات سخت و نیمه سخت دشمن از ماموریت های سپاه است که در کنار دیگر نیروها این مهم در اوج اقتدار در حال انجام است اما 80درصد ماموریت سپاه روی مسایل فرهنگی متمرکز است.

\n\n

وی یادآورشد: در همین راستا تمام برنامه های نواحی ، حوزه ها و پایگاه های مقاومت استان بوشهر در زمینه مسایل فرهنگی است و نتایج خوبی نیز حاصل شده است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر