شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۹۳۰۰
پنجشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۶

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: طرح‌های پارس شمالی در آینده نزدیک در سواحل دشتی توسعه می‌یابد و در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش فکرشهر از مهر، احمد محمدی‌زاده ظهر پنجشنبه در نشست شورای اداری استان بوشهر اظهار داشت: برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم کالا، پوشاک و نوشت‌افزار از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است..

وی اضافه کرد: انتظار می‌رود شهریورماه امسال و پیش از بازگشایی مدارس نمایشگاه پوشاک عفاف و حجاب، کیف و کفش در همه شهرستان‌های استان بوشهر برپا شود.

استاندار بوشهر از توسعه آبزی‌پروری در استان به عنوان یک برنامه مهم یاد کرد و افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه ظرفیت تولید ماهی در قفس از یک هزار و ۲۰۰ تن به ۱۰ هزار تن افزایش می‌دهد.

وی با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان بیان کرد: راهپیمایی جهانی اربعین حسینی دستاورد انقلاب اسلامی است که شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم در ایران و منطقه مقاومت، آن را پایه‌گذار آن بودند.

محمدی‌زاده از واگذاری زمین برای ساخت واحد مسکونی در شهرهای استان خبر داد و بیان کرد: واگذاری قراردادهای زمین به جوانان برای ساخت مسکن بر اساس طرح نهضت ملی مسکن در استان آغاز شده که تا هفته دولت باید تا یک‌هزار قطعه زمین برای ساخت مسکن در شهرهای استان واگذار شود.

وی تاکید کرد: به منظور تعیین تکلیف زمین‌های واگذاری برای اجرا طرح‌های سرمایه‌گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سازمان بازرسی استان بوشهر پیگیری لازم را انجام دهد.

وی باتأکید بر هدایت جمعیت شهرستان دشتی به سمت ساحل این شهرستان گفت: ساحل دشتی با ۲۴ کیلومتر طول در حاشیه خلیج‌فارس از ظرفیت‌های مهمی برخوردار است که توسعه این ساحل مورد توجه ویژه قرار دارد.

استاندار بوشهر با اشاره به استقرار طرح‌های پارس شمالی در منطقه ساحلی دشتی خاطر نشان کرد: در آینده نزدیک طرح‌های پارس شمالی در سواحل دشتی توسعه می‌یابد و در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد که ضمن توسعه تجارت و بازرگانی این منطقه از رونق قابل توجهی برخوردار می‌شود.

محمدی‌زاده اضافه کرد: روند توسعه جمعیت در ساحل دشتی در دستور کار قرار دارد و ساخت مسکن، واگذاری زمین و دیگر اقدامات تشویقی و فعال شدن سایت پرورش میگو در ساحل دشتی مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

وی جذب منابع اعتباری ملی و استفاده از کمک‌ها و ظرفیت‌های وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: توافق هر دستگاه اجرایی با سازمان و وزارتخانه مربوطه برای تخصیص اعتبار به همان میزان اعتبارات استانی تخصیص می‌یابد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر