شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۱۰۲۹
شنبه ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵

فکرشهر: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر توسعه از زیرساخت‌های بندری خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود فعالان تجاری بندر ریگ به زادگاه خود برگردند و رونق اقتصادی این بندر را دوچندان کنند.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، محمد شکیبی نصب صبح شنبه در برنامه‌های هفته دولت در بندر ریگ اظهار داشت: در راستای استفاده مناسب از ظرفیت‌های دریا در استان بوشهر تلاش‌های خوبی صورت گرفته و طرح‌های مهمی در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه تمرکز ویژه‌ای به حمل و نقل دریایی وجود دارد اضافه کرد: برای توسعه ۱۱ بندر استان بوشهر و رفع مشکل ساحل نشینان اقدامات خوبی در زمینه اقتصاد دریا محور صورت گرفته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از قرار گرفتن در خورها و کاهش عمق به عنوان مهمترین مشکل در بنادر شمال استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: با تلاش و همراهی همه مسئولان مشکلات و دغدغه‌های دیرینه ساحل نشینان برطرف می‌شود.

وی بیان کرد: مشکلات فراوانی در بندر ریگ داریم که از جمله می‌توان به مشکل تردد شناورها به دلیل عمق پایین کانال دسترسی بندر اشاره کرد که طرح‌های خوبی برای رفع مشکلات در این بندر مد نظر است.

ایجاد شرایط تردد راحت شناورها

شکیبی نسب با بیان اینکه بندر ریگ وضعیت خوبی نداشته و فاقد اسکله، خور مناسب، انبار و اراضی پشتیبان است تصریح کرد: می‌طلبد با عزم همگانی و همراهی مردم این دغدغه‌ها برطرف شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: طرح‌های توسعه‌ای بندر ریگ در یک برنامه ۱۵ ساله و در قالب سه بازه زمانی پنج ساله اجرا خواهد شد که در برنامه نخست در بخش دریایی دستک شرقی به طول سه هزار و ۱۸۰ متر اجرایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: با برنامه‌های تدارک دیده شده برای بخش‌های دریایی و خشکی بندر ریگ شرایط برای تردد راحت شناورها بخوبی فراهم خواهد شد و در بخش خشکی نیز احداث اسکله به طول ۱۵۰ عملیاتی خواهد شد که بر اساس برنامه زمان‌بندی باید تا سال ۱۴۰۵ به بهره‌برداری برسد.

شکیبی نسب ادامه داد: یک بندر برای تداوم فعالیت خود و همچنین افق و چشم انداز مناسب نیازمند فعالیت مؤثر در عرصه تجارت دریایی است چراکه موضوعی مانند کالای همراه ملوان با نوسانات متعدد در سالیان اخیر نتوانسته معیشت پایدار ساحل نشینان را طی کند.

استفاده از نیروهای بومی

وی افزود: در همین راستا سازمان بنادر و دریانوردی برای بندر ریگ چشم‌انداز بندر تجاری با هدف ارتزاق و معیشت پایدار بندرنشینان ترسیم کرده است.

شکیبی‌نسب بیان کرد: با این وضعیت پیش بینی می‌شود فعالان تجاری بندر ریگی شاغل در سایر بنادر کشور به زادگاه خود برگردند و رونق اقتصادی این بندر را دوچندان کنند.

وی در ارتباط با تاکید امام جمعه بندر ریگ مبنی بر ضرورت بکارگیری نیروهای بومی در پروژه‌های توسعه‌ای این بندر اظهار کرد: بکارگیری نیروهای بومی از رویکردهای اصلی سازمان بنادر و دریانوردی است که در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نخواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر