شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۱۴۶۳
چهارشنبه ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۶

فکرشهر: در آیینی از ۴ چهره برتر فرهنگی استان بوشهر در بخش‌های گوناگون دانش و ادبیات تجلیل شد.

به گزارش  در آیین بزرگداشت مفاخر فرهنگی استان بوشهر از دکتر عبدالرسول خیراندیش تاریخ‌شناس، دکتر ایرج نبی‌پور پزشک غدد، دکتر غلامحسین نظامی تاریخ‌شناس و حجت‌الاسلام محمدحسین انصاری‌نژاد شاعر، چهار چهره فرهنگی بودند که امروز از آنان تجلیل و قدردانی شد.

این آیین با همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد نخبگان استان بوشهر در تالار لیان بوشهر برگزار شد.

در این آیین دو تن از استادان علمی و ادبی درباره چهار مفاخر استان سخنرانی کردند و هر چهار چهره فرهنگی نیز سخنانی درباره حوزه تخصصی خود بیان کردند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این آیین با بیان افسوس از ناشناس ماندن وگمنام بودن مفاخر استان بوشهر در حوزه‌های گوناگون گفت: باید فضایی برای کشف، شناخت و افزایش مفاخر استان بوشهر فراهم شود؛ زیرا استان بوشهر دارای استعدادهای بالایی در زمینه‌های مختلف است و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: مفاخر، شخصیتی است که مایه سرافرازی و بالیدن جامعه پیرامونی خود می‌شود و جامعه بدون مفاخر بدون دامنه و قله و در قهقرای سقوط است.

او با اشاره به این‌که مفاخر مانند ستاره هستند، اضافه کرد: این ستارگان نوید خورشید تمدن را می‌دهند و استان بوشهر از آغاز پیدایش خود تا کنون جایگاه انسان‌های بزرگ و تابش اندیشه‌های والا بوده و همواره شاهد طلوع ستارگانی پرفروغ و بی‌دروغ بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: اگر می‌خواهیم استان بوشهری داشته باشیم که در تمدن نقش‌آفرین باشد باید تولید مفاخر کند و ما نیز باید مفاخر خود را بزرگ بشماریم تا همه ارجمند و رو به پیشرفت باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر