شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۱۵۹۳
جمعه ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۸

فکرشهر: رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مشکلات سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی کشور پیش‌بینی ناپذیر بودن بخش‌های اقتصادی است که مجلس و دولت باید در راستای حمایت از تولید و صادرات از اعمال بخشنامه‌های خلق‌الساعه اجتناب کنند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، مصطفی طاهری در نشست با فعالان صنعتی استان بوشهر و بررسی مسائل و مشکلات واحد‌های صنعتی با بیان اینکه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گوش شنوا برای شنیدن مشکلات و تلاش برای حل آن‌ها دارد، گفت: در این کمیسیون اکنون ۲۶ اندیشکده فعال هستند تا انجام کار‌ها در بخش‌هایی مانند خودرو، پتروشیمی و دریا همراه با نظرات اتاق فکری قوی و تولید گزارش و محتوای مناسب باشد.

وی افزود: این کمیسیون برای نسخ و تنقیح برخی از قوانین برنامه دارد که در فاز نخست این طرح ۲۴۵ ماده قانونی موجود در این بخش را حذف خواهد کرد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: این طرح به چند دلیل اجرا می‌شود که استفاده کم از برخی قوانین و وجود قانون‌هایی که پس از آن قانون دیگری در آن زمینه وضع شده، از مهمترین آن‌ها هستند.

به گفته وی، با وجود چنین قوانینی دست مجریان باز است تا با هر فردی به سلیقه خود برخورد کنند که با حذف این قوانین، از اعمال قانون سلیقه‌ای نیز جلوگیری می‌شود.

طاهری تاکید کرد: یکی از مشکلات سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی کشور پیش‌بینی ناپذیر بودن بخش‌های اقتصادی است که باید ثبات و امنیت سرمایه‌گذاری به این عرصه بازگردد.

وی گفت: مجلس و دولت باید در راستای حمایت از تولید و صادرات از اعمال بخشنامه‌های خلق الساعه اجتناب کنند چراکه این خطری برای اقتصاد کشور محسوب می‌شود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: در ارتباط با مشکلات فعالان اقتصادی استان بوشهر براساس ارزیابی‌ها حدود ۶۰ درصد این مشکلات در استان قابل حل است که مسئولان استانی باید با تعامل و هماهنگی بیشتر برای برطرف شدن آن‌ها تلاش کنند.

به گفته وی، صنعت ریل و دریا در کشور به واسطه نقش آفرینی موثر در تولید ثروت اهمیت بالایی دارد که باید به فراخور این جایگاه توجهی ویژه به آن شود.

وی با تاکید بر توجه بیشتر به صنعت ریلی و دریایی کشور گفت: سهم صادرات خارجی کشور از طریق دریایی، ریلی و زمینی به ترتیب ۸۸، ۷ و ۵ درصد است که باید به صنعت ریل و دریا در کشور که در سال‌های گذشته نسبت به آن غفلت شده توجه ویژه شود.

طاهری بیان کرد: در نشست با فعالان صنعتی و معدنی استان بوشهر پیشنهاد‌های بسیار خوبی برای حل مشکلات مطرح شد که امید است به دنبال آن در حوزه صنعت، معدن، پتروشیمی و آی. سی. تی اتفاقات خوبی رقم بخورد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر