شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۱۷۳۴
يکشنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴

فکرشهر: مدیر کل بهزیستی استان بوشهر با اشاره به آمادگی یک خط در بهزیستی برای پیشگیری از خودکشی گفت: در آستانه بازگشایی مدارس پویش همدلی مشق مهربانی در استان آغاز شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از روابط عمومی بهزیستی بوشهر، حسین اسدی راد صبح یکشنبه در نشست بررسی تفاهم نامه‌ای با موضوع پیشگیری از خودکشی در خصوص ظرفیت‌های سازمان بهزیستی برای پیشگیری از خودکشی اظهار داشت: صدای مشاوره ۱۴۸۰ یک مشاوره تلفنی رایگان برای عموم مردم است و در خصوص ارائه خدمات مشاوره تخصصی روانشناختی آماده ارائه خدمات به تماس گیرندگان است.

مدیر کل بهزیستی استان بوشهر افزود: مشاوره تلفنی تخصصی که با اتکا توان تخصصی مشاوران شکل گرفته است به عنوان مرکزی جهت پیشگیری از خودکشی قابلیت بهره برداری دارد و آماده فعالیت در این زمینه است.

وی تاکید کرد: خط تلفنی ۱۲۳ به عنوان تیم تخصصی واکنش سریع خدمات اجتماعی نیز آماده مداخله سریع در حوزه خودکشی است.

اسدی راد در خصوص خط ۱۲۳ افزود: از آنجایی که باید از همه ظرفیت‌ها برای کنترل و پیشگیری از خودکشی استفاده کرد و راهبردهای گوناگونی برای مداخله بهنگام در امر خودکشی می‌توان اتخاذ نمود که یکی از آنها خدماتی است که در اورژانس اجتماعی از طریق مرکز مداخله خط ۱۲۳ خدمات سیار صورت می‌گیرد.

وی گفت: در این ارتباط با استفاده از توان علمی و حرفه‌ای مددکاری و روانشناسی و روان پزشکی و تیمی به افراد در معرض آسیب از جمله افرادی دارای افکار خودکشی و یا اقدام به خودکشی نموده‌اند و خانواده آنان ارائه می‌شود.

آغاز پویش همدلی مشق مهربانی

اسدی راد افزود: در آستانه بازگشایی مدارس مشارکت‌های مردمی خرد و کلان برای تأمین مایحتاج تحصیلی دانش آموزان تحت پوشش بهزیستی اعم از نوشت افزار، البسه، کیف و کفش از طریق این پویش جمع آوری می‌شود.

وی عنوان داشت: پیش از آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱_۱۴۰۲ به منظور بهره مندی از مشارکت آحاد مردم، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی پویش «مشق مهربانی» با شعار مهر _پایان _ندارد از اول تا پایان شهریور ماه برگزار می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر