شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۱۹۶۰
سه‌شنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۹

فکرشهر: این رویداد با هدف شناسایی ایده‌های نوین و فناورانه در زمینه استفاده از ظرفیت‎های خلیج فارس در حوزه علوم پزشکی برگزار شد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، در این رویداد فناورانه، پس از بررسی ایده‌ها، گروه‌های اول تا پنجم از حمایت‌های لازم برای تشکیل واحد فناور برخوردار شدند.

محور‌های این رویداد، محصولات دارویی، محصولات آرایشی بهداشتی، زیست پالایی و ترمیم زیستی، محصولات غذایی فراسودمند، پلیمر‌ها و ترکیبات زیستی صنعتی، حسگر‌های زیستی و دیگر حوزه‌های سلامت بود.

رویداد زیست فناوری آبی، با همکاری مرکز رشد زیست فناوری دریایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، مرکز کار آفرینی دانشگاه خلیج فارس، پارک علم و فناوری خلیج فارس، بنیاد نخبگان استان بوشهر و کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برگزار شد.

زیست فناوری (Biotechnology) را می‌توان به عنوان یک نمونه عالی در نظر گرفت که با آمیختن دانش زیست‌شناسی با فناوری، جهان را به مکانی بهتر برای افزایش کیفیت زندگی و کاهش رنج‌های انسان تبدیل می کند.

زیست فناوری دریایی، دانشی است که عمیقاً مسائل و چالش‌های بزرگ قرن بیست و یکم در زمینه ‏سلامت، انرژی، غذا، محیط زیست و محصولات و فرایند‌های صنعتی را در صدر پژوهش‌ها ‏قرار داده است.

گستردگی کاربرد زیست فناوری در قرن بیست ویکم بحدی است که، اقتصاد، بهداشت، درمان، محیط زیست، آموزش، کشاورزی، صنعت، تغذیه و سایر جنبه‌های زندگی بشر را تحت تأثیر شگرف خود قرار داده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر