شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: باتوجه به ارسال لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی بوشهر از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی انتظار می رود نمایندگان مردم تصویب آن همکاری لازم را داشته باشد...
کد خبر: ۱۲۳۳۸
دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۵

فکرشهر: معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: باتوجه به ارسال لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی بوشهر از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی انتظار می رود نمایندگان مردم تصویب آن همکاری لازم را داشته باشد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، حجت الاسلام مجید انصاری روز دوشنبه در پاسخ به طرح سوال خبرنگار ایرنا در بوشهر افزود: هم اکنون این لایحه در کمیسیون های مرتبط مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است.

\n\n

وی بااشاره به اقدام به موقع دولت در خصوص تقدیم لوایح بودجه و لوایح مربوط به مناطق آزاد تصریح کرد: در مسایلی که برای مردم حایز اهمیت است از مجلس شورای اسلامی انتظار داریم دست دولت را بیشتر باز بگذارد و متناسب با مقتضیات محلی گاهی باید تغییراتی در محدوده ها ایجاد کرد و تبدیل کردن آن ها به قانون اصلاح بعدی را دشوار می کند.

\n\n

انصاری اضافه کرد: چون پروسه قانون گذاری دشوار است امیدواریم اصل موضوع ایجاد منطقه آزاد تجاری بوشهر در مجلس به تصویب برسد و اختیار تعیین محدوده و سایرمسایل مرتبط با آن مثل گذشته در اختیار دولت گذاشته شود.

\n\n

وی یادآورشد: در استان بوشهر مدیران شایسته و استانداری فکور، خلاق و پی گیر وجود دارد که می توانند بهتر از کارشناسان خارج از استان محدوده های ایجاد منطقه آزاد تجاری را شناسایی کنند.

\n\n

انصاری تصریح کرد: تصویب و اجرای لایحه منطقه آزاد تجاری صنعتی در بوشهر باعث تحرک اقتصادی و اشتغال فرصت های شغلی جدید خواهد شد.

\n\n

ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی بوشهر از دستاوردهای سفر استانی دولت تدبیر و امید به بوشهر در دیماه پارسال است که همزمان با طرح موضوع توسط رییس جمهوری موجی از شادمانی مردم را در استادیوم ورزشی شهید بهشتی این شهر درپی داشت.

\n\n

وی گفت: باتوجه به مصوبات خوب دولت تدبیر و امید در سفر به استان بوشهر مسوولان استان پی گیر روند اجرای مصوبات و تخصیص 100 درصدی اعتبارات هستند.

\n\n

معاون پارلمانی رییس جمهوری افزود: امروز نگاه دولت تدبیر و امید در توسعه متوازن کشور بیشتر متوجه استان ها و سواحل و مرزهای جنوبی کشور است.

\n\n

وی یادآور شد: باتوجه به اینکه در سایر نقاط کشور با مشکل کم آبی و بی آبی مواجه ایم باید در دراز مدت از ظرفیت بالای دریا در تامین آب و اشتغال استفاده بیشتری شود.

\n\n

انصاری اضافه کرد: استان بوشهر به لحاظ ذخایر انرژی که دارد به عنوان قلب تپنده اقتصاد کشور در کانون توجه دولت است اما صرف تکیه بر منابع انرژی درست نیست و باید از ظرفیت بالای دریا و مرز نیز استفاده بهینه کرد.

\n\n

وی اظهار کرد: سیاست دولت در سواحل جنوبی کشور شامل استانهای بوشهر، خوزستان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان ایجاد کانونهای جمعیتی مناسب، شهرهای جدید در کنار اشتغال پایدار و سرمایه گذاری مناسب را طراحی کند.

\n\n

انصاری با بیان اینکه در این شرایط استانهای ساحلی برای جلب و جذب امکانات باید رقابتی سازنده و پویا داشته باشند، گفت: دراین استانها مساله تامین آب، فاضلاب، توسعه ظرفیت بنادربرای انتقال کالا ، توسعه حمل و نقل به خصوص حمل و نقل ریلی در کانون توجه دولت است.

\n\n

وی تصریح کرد: توسعه شبکه راه آهن بین استانهای ساحلی و از استانهای ساحلی به دیگر نقاط کشور، تکمیل شبکه راهها و جاده ها، توسعه آبزی پروری و شیلات، صنایع دریایی، در کانون توجه دولت است.

\n\n

انصاری یادآور شد: استان بوشهر به دلیل برخورداری از تاسیسات گازی، پالایشگاهها، پتروشیمی ها و نیروگاه اتمی ،استانی مهم و اثرگذار در اقتصاد ملی شناخته می شود.

\n\n

وی درخصوص مشکل سوخت لنجداران تجاری بوشهر نیز گفت: این مساله در نشست روز چهارشنبه هفته جاری برای تصمیم گیری در هیات دولت مطرح خواهد شد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر