جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۳۵۲۲
دوشنبه ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶

فکرشهر: امیر رضا کلهر گفت: پدافند هوایی با داشتن سامانه‌های راداری ثابت و تاکتیکی، شنود و سلاح‌های به‌روز در آمادگی کامل برای دفاع از آسمان ایران اسلامی است.

به‌گزارش فکرشهر از  صداوسیما، فرمانده منطقه پدافند هوایی جنوب شهید بوشهریان به‌مناسبت هفته دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار صداوسیما گفت: پدافند هوایی ارتش با داشتن سامانه‌های راداری ثابت و تاکتیکی، سامانه‌های موشکی و توپخانه‌ای، سامانه‌های شنود الکترونیکی، هواپیماهای طرح پدافندی F4 ،F5 و F14 و هواپیماهای شنود الکترونیکی با پیشینه درخشش در دوران هشت ساله دفاع مقدس همچنان در آمادگی کامل است.

امیر رضا کلهر افزود: پدافند در دوران دفاع مقدس با سرنگون کردن بیش از ۷۰۰ پرنده دشمن بعثی نقش مهمی در این دفاع درخشان داشت که می‌توان برای نمونه عملیات والفجر 8 و عملیات سرنوشت‌ساز مرصاد را اوج هنرنمایی و کارایی پدافند دانست.

او اضافه کرد: در استان بوشهر نیز که از نخستین آوردگاه‌های پدافند کشور است در جزیره مقاوم خارگ و بوشهر خوش درخشیدند و از این منطقه نیروهای ماهر پدافندی به دیگر نقاط کشور فرستاده می‌شدند و شهید بوشهریان نیز که نام او بر منطقه پدافند جنوب است در دفاع از پل قطور در شهرستان خوی استان آذربایجان غربی به شهادت رسید.

امیر کلهر افزود: هم‌اکنون پیشرفت فراوانی در تمامی زمینه های پدافندی داشته‌ایم و در آمادگی بالایی در کنار دیگر نیروهای مسلح هستیم و شبانه‌روز در حال پایش آسمان و دفاع از مرزهای ایران اسلامی هستیم.

نظرات بینندگان
عباس هاشمي
|
-
|
جمعه ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۵
با عرض سلام ادب واحترام خدمت فرمانده محترم امير منطقه سرتيب دوم امير رضا كلهر كه من يكي از سربازان ان مرد شجاع واهل غيرت و دلسوز برا همه سربازان دارد.
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر