شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۴۹۶۶
يکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۹

فکرشهر: مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر از واکسیناسیون بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار رأس دام در استان بوشهر طی نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش فکرشهر، مرتضی بحرانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در راستای اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های مرتبط با اهداف عالیه دامپزشکی در سطح استان بوشهر اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: مجموعه دامپزشکی در استان با برنامه‌هایی از پیش تعیین شده در مسیر تأمین سلامت سفره غذایی مردم در تلاش است و در این راه اقدامات سازنده در امر پیشگیری، مراقبت، مبارزه با بیماری‌های دام، طیور و آبزیان صورت گرفته است.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر تاکید کرد: در واقع بر پایه شعار سال و فرمایشات مقام معظم رهبری و دولت مردمی به دنبال ایجاد ایران قوی در راستای وظایف محوله به دنبال ایجاد هرچه بیشتر امنیت غذایی و توسعه صادرات محصولات و پایداری صادرات هستیم.

وی با اشاره به واکسیناسیون دام‌ها در راستای پیشگیری از بیماری‌ها گفت: در سال گذشته ۳ میلیون و ۱۹۰ هزار رأس دام واکسینه شدند و از ابتدای سال جاری تا کنون نیز بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار رأس تحت واکسیناسیون بر علیه بیماری‌های مختلف قرار گرفته اند و با توجه به ورود عشایر از اواسط آبان ماه به استان این عملکرد سرعت رشد بیشتری خواهد داشت.

بحرانی افزود: در شش ماهه اول سال جاری ۱۰ میلیون و ۶۲۶ قطعه مرغ در مرغداری‌های استان تولید که در همین راستا بیش از ۳۴ میلیون دز انواع واکسن‌های طور تزریق و از این تعداد طیور پرورش یافته بیش از ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه در کشتارگاه‌های استان کشتار شدند.

وی تصریح کرد: این کشتارگاه‌ها طی ممیزهای متعدد از اتحادیه اروپا، چین و اوراسیا جهت صادرات محصولات قرار گرفته و تائید شده اند که این مهم تأثیر زیادی در توسعه صادرات محصولات پروتئینی داشته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر