جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۵۳۰۸
جمعه ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵

فکرشهر: رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر گفت: برگزاری رویدادهای به همرسانی با صنایع مستقر در استان بمنظور رفع نیازهای فناورانه برنامه ریزی شده که طبق برنامه زمان بندی اجرایی خواهد شد.

به گزارش فکرشهر از مهر، ابوالحسن رزمی نیا ظهر پنج شنبه در نشست دانش بنیان‌های عضو پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر اظهار داشت: مهندسی به تعریف عام یعنی طراحی و اجرا برای رسیدن به یک هدف خاص، شرکت‌ها، تیم‌ها و سازمان‌های می‌توانند در این حوزه ورود کنند که سابقه این کار باید داشته باشند و مبتنی بر دانش و فناوری باشند.

وی افزود: پارک علم و فناوری خلیج فارس قریب به ۱۴ سال پیش در استان بوشهر راه اندازی شده است که تاکنون دستاوردهای قابل توجه‌ای توسط شرکت‌های فناور و دانش بنیان ارائه شده است.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس از برگزاری رویدادهای به همرسانی در طول سال خبر داد و یاد آور شد: برگزاری رویدادهای به همرسانی با صنایع مستقر در استان بمنظور رفع نیازهای فناورانه برنامه ریزی شده است که طبق برنامه زمان بندی اجرایی خواهد شد.

رزمی نیا پیرامون اولویت کارهای اجرایی پارک علم و فناوری خلیج فارس اظهار داشت: مهندسی پروژه‌های کلان فناوری و تبدیل آنها به ریز پروژه‌ها و واگذاری آنها به شرکت‌های دانش‌بنیان جهت اجرا، ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای پارک به منظور ارتقای کمی و کیفی خدمات مورد نیاز توسعه کسب و کار شرکت‌ها و واحدهای فناور، بسترسازی نرم افزاری و سخت افزاری برای ظهور و بروز نوآوری، مشارکت و ایفای نقش مؤثر در ارتقای زیست‌بوم نوآوری و فناوری منطقه، طراحی ساز و کار لازم جهت تربیت نیروی انسانی متخصص در سطوح و حوزه‌های مختلف مورد نیاز پارک علم و فناوری، توجه ویژه به معضل بیکاری و تلاش برای ایجاد طرح‌های اشتغال‌زایی دانش‌بنیان و تغییر فرهنگ کارجویی به کار آفرینی، بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی و غیردولتی در راستای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان و تلاش در جهت مأموریت گرایی پارک و ایجاد قطب‌های فناوری، اولویت کارهای اجرایی پارک علم و فناوری خلیج فارس است.

در نشست شرکت‌های فناور و دانش بنیان عضو پارک علم و فن‌آوری خلیج فارس بوشهر، شرکت‌های حوزه نفت و گاز مستقر در پارک، دستاوردها، محصولات و خدمات خود را ارائه کردند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر