شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۵۳۵۷
جمعه ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵

فکرشهر: امام جمعه خورموج گفت: از مسئولان می‌خواهم مشکلات ورزشی شهرستان را رسیدگی کنند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام علی زاهد دوست در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر خورموج با گرامیداشت هفته ورزش و تربیت بدنی اظهار داشت: شهرستان دشتی سرمایه‌ها، ظرفیت‌های انسانی و جوانان با استعدادی دارد که در زمینه‌های مختلف نام آورند اما متأسفانه جوانان این شهرستان از امکانات و زیر ساخت‌های ورزشی و تفریحی محروم هستند.

امام جمعه خورموج افزود: این وضعیت درخور شأن جوانان و مردم شهرستان دشتی نیست و انتظار داریم در رشته‌های ورزشی مختلف زیرساخت‌های لازم فراهم شود چراکه در صورت فراهم شدن زیرساخت‌های کافی ورزشی، جوانان مستعد دشتی در سطح ملی مطرح خواهند بود.

وی گفت: باید در ورزش و تفریحات سالم سرمایه گذاری کنیم چرا که اگر اماکن ورزشی و تفریحی جهت استفاده جوانان در دسترس نباشد، این شور و انرژی جوانی که یک سرمایه است ممکن در مسیر دیگری هزینه و به بیراهه کشیده شود و اگر این اتفاق رخ دهد مسئولان مرتبط در دنیا و آخرت باید پاسخگوی کم کاری خود باشند و قطعاً مورد مواخذه قرار خواهند گرفت.

امام جمعه خورموج بیان کرد: جوانان گله مندند که چرا به فوتبال شهرستان توجه نمی‌شود؟ و چرا سرانه زیرساخت‌های ورزشی در شهرستان دشتی کمتر از سایر شهرستان هاست؟ چرا به ورزش بانوان توجهی نمی‌شود؟ و اینکه چرا به وضعیت تنها استخر شهر خورموج رسیدگی نمی‌شود و کمبودهای آن برطرف نمی‌کنند؟

وی گفت: بنده از مسئولان می‌خواهم مشکلات ورزشی شهرستان را رسیدگی کنند و خصوصاً این استخر سرپوشیده را هر چه زودتر برای استفاده مردم و جوانان مهیا کنند.

راهکار مواجهه با شبهات و شایعات در جنگ نرم

امام جمعه خورموج بیان کرد: جنگ نرم که به تعبیر مقام معظم رهبری «خیلی خطرناک‌تر از جنگ سخت است؛ چرا که در جنگ سخت، جسم‌ها به خاک و خون کشیده می‌شوند، ولی روح‌ها پرواز می‌کنند، امّا در جنگ نرم، اگر دشمن غلبه بکند، جسم‌ها ممکن است سالم می‌مانند، ولی روح‌ها تباه خواهند شد.

وی گفت: مقابله با جنگ نرم، بصیرتی عمّارگونه و استقامتی مالک‌اشتروار می‌خواهد و باید عمار وار و مالک وار در میدان باشیم.

وی ادامه داد: ابزار مهم و اصلی‌ترین زیرساخت در جنگ نرم، شایعات و شبهات هستند که به بیان امیرالمؤمنین علیه السلام فتنه‌ها وقتی روی می‌آورند، شبهه و سردرگمی ایجاد می‌کنند، و هنگامی که می‌روند، شناخته می‌شوند.

وی گفت: در فضای مجازی که امروز عمدتاً جنگ نرم از همین فضا مدیریت می‌شود، الحاد و بی دینی و جعل تاریخ و سبک زندگی به صورت گسترده ترویج می‌شود و آرام آرام بر ذهن مخاطب تأثیر می‌گذارد تا سر فرصت، تبدیل به موج اجتماعی یا سیاسی شود.

وی تصریح کرد: آسان‌ترین راه، فیلتر کردن و جلوگیری از رسیدن چنین محتواهایی به مخاطب است، اما همیشه آسان‌ترین راه، بهترین راه نیست، شبهات و شایعات همیشه و با ابزارهای گوناگون در جامعه وجود دارند.

وی اضافه کرد: بنابراین بهترین راه این است که ما مردم و جوانان را با روش‌های فرهنگی، از نظر فکری و بصیرتی، آنچنان قوی و قدرتمند کنیم که در مقابل شبهات و شایعات جنگ نرم، آسیب نبیند.

وی گفت: مخاطب ما باید مجهز به سلاح قدرتمند تفکر انتقادی و پاسخگویی منطقی باشد تا در موارد مشابه بتواند راست را از دروغ و حق را از باطل تشخیص بدهد.

شبهات و شایعات یا اعتقادی است یا تاریخی و یا سیاسی

امام جمعه خورموج گفت: در پاسخ به شبهات، نخست باید سوال و شبهه به خوبی شناخته شود، در مرحله دوم باید سوال و شبهه به طور کامل شنیده شود. یعنی به مخاطب فرصت بدهیم تا بدون واهمه، شبهه خود را مطرح کند و ما هم با روش‌ها و تکنیک‌های اقناع، باید شبهه را پاسخ داد.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین در جنگ نرم، ما نیازمند گفتگو در فضای آرام و منطقی و بدون تنش و با حفظ احترام متقابل هستیم تا بتوانیم در چنین جنگی پیروز شویم.

وی اضافه کرد: امام علی علیه‌السلام در وسط کارزار جنگ جمل، یک نفر شبهه و سوالی مطرح کرد؛ گفت یا علی حق با ماست یا با آنها که اصحاب پیامبر هم بوده‌اند؟! حضرت نفرمود؛ الان وسط جنگ جای این سوالات نیست، بلکه ایستاد جواب داد و شبهه را حل کرد.

وی گفت: نهادهای علمی و فرهنگی و سیاسی ما هم باید به همین شیوه عمل کنند تا بتوانیم جنگ نرم را پشت سر بگذاریم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر