جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: 70 درصد واحدهای صنفی استان بوشهر به کارتخوان مجهز شده اند.\n\nبه گزارش فکرشهر، سید حسین حسینی محمدی افزود: براساس قانون برنامه پنجم توسعه و نظام صنفی معیارهایی برای نوین سازی اصناف مشخص شده که مجهز شدن واحدهای صنفی به کارتخوان در این ارتباط صورت گرفته است.\n\nوی اضافه کرد: تعداد واقعی واحدهای مجهز شده به کارتخوان بیش از 70 درصد است اما برخی از آنها تاکنون در سیستم ثبت نشده است.\n\nرییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر نیز بیان کرد: دراین استان 33 هزار واحد صنفی زیر نظر 9 اتاق اصناف شهرستان ها فعالیت دارند.
کد خبر: ۱۲۵۶۳
چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۰

فکرشهر: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: 70 درصد واحدهای صنفی استان بوشهر به کارتخوان مجهز شده اند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، سید حسین حسینی محمدی افزود: براساس قانون برنامه پنجم توسعه و نظام صنفی معیارهایی برای نوین سازی اصناف مشخص شده که مجهز شدن واحدهای صنفی به کارتخوان در این ارتباط صورت گرفته است.

\n\n

وی اضافه کرد: تعداد واقعی واحدهای مجهز شده به کارتخوان بیش از 70 درصد است اما برخی از آنها تاکنون در سیستم ثبت نشده است.

\n\n

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر نیز بیان کرد: دراین استان 33 هزار واحد صنفی زیر نظر 9 اتاق اصناف شهرستان ها فعالیت دارند.

\n\n

حسینی محمدی با اشاره به وجود 120 اتحادیه صنفی در استان بوشهر گفت: طرح انتقال واحدهای صنفی آلاینده شهرهای این استان به خارج از شهر بجد در حال پیگیری است.

\n\n

وی در باره واحدهای فعال در حوزه خرما در استان بوشهر اظهارکرد: یکهزار و 759 واحد بسته بندی و فرآوری خرما در این فعالیت دارند که ازاین تعداد یکهزار و 700 واحد سنتی و 59 واحد صنعتی است.

\n\n

حسینی محمدی یادآور شد: 16 هزار نفر در فرایند تولید خرمای استان بوشهر شاغل هستند.

\n\n

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در سال گذشته 144 هزار تن خرما در استان بوشهر تولید شد که 76 درصد از این میزان از نوع کبکاب بوده است.

\n\n

حسینی محمدی اظهارکرد: درسال 93 استان بوشهر 14 درصد از محصول خرمای کشور را تولید کرده است.

\n\n

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به این که میزان سطح کشت نخیلات در استان بوشهر 39 هزار هکتار است، افزود: 76 درصد از میزان خرمای تولیدی استان بوشهر در سال 93 در شهرستان دشتستان تولید شده است.

\n\n

وی تاکید کرد: با آغاز روند ثبت نشان جغرافیایی خرما در استان های کشور بویژه استان بوشهر می توان به بهبود هرچه بیشتر بازار این محصول امیدوار بود. 

\n\n

منبع:ایرنا

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر