شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۶۰۱۹
شنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴

فکرشهر: معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: مردم در راهپیمایی با عظمت روز جمعه نشان دادند خواستار برخورد قاطع و جدی با اغتشاشگران هستند و گفتند دیگر جای مماشات وجود ندارد و باید با بازی‌گردانان و سرکردگان این فتنه برخورد جدی و قاطع صورت گیرد.

به گزارش فکرشهر به نقل از فارس، گفتگو با حسینی به شرح زیر است: 

فارس: حضور مردم در در راهپیمایی روز گذشته را چگونه دیدید و پیام این حضور گسترده در راهپیمایی چیست؟

حسینی: بله. همانطور که دیدید روز جمعه در هزار نقطه از کشور شاهد راهپیمایی پرشور و گسترده بودیم و مردم تنفر و انزجار خود را نسبت به ترور زائران مظلوم در حرم احمدبن موسی علیه السلام (شاهچراغ) اعلام کردند و همچنین اغتشاشات اخیر را محکوم کردند.

واقعیت این است که دشمنان می‌خواهند به گونه‌ای جلوه دهند که جمعیت قابل توجهی به آشوب‌ها پیوسته اند در حالیکه این توهم نادرست را در فضای مجازی به وجود آورده‌اند وگرنه پیام راهپیمایی دیروز این بود که مردم در سراسر کشور نشان دادند مخالف اغتشاش هستند و از پشت صحنه این ناامنی‌ها و جنجال آفرینی‌ها خبردار هستند.

* فارس: در ایام اغتشاشات شاهد دروغ پردازی‌های زیادی از سوی رسانه‌های معاند بودیم که این موضوع همچون هیزمی در آتش آشوب‌ها بود، نظر شما در این باره چیست؟

حسینی: ایران اینترنشنال به عنوان رسانه وابسته به رژیم سعودی و دیگر رسانه‌های وابسته به رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس به عنوان اتاق جنگ اغتشاشات علیه نظام اسلامی و منافع مردم ایران عمل می‌کنند و تلاش دارند تا آشوبگران را علیه نیروهای انتظامی، امنیتی و بسیجی تقویت کنند.

در همین ماجرای اقدام جنایتکارانه تروریست داعشی، تهمت بزرگی به نظام زدند و ناشیانه گفتند که این کار نظام است در حالیکه داعش اطلاعیه داد و رسما اعلام کرد این جنایت را مرتکب شده و دهها ایرانی مجوس را کشته و زخمی کرده است. با این حال برخی می خواهند اینگونه مردم را فریب دهند و متاسفانه برخی از چهره‌های ورزشی، هنری و سیاسی که در ماجرای مرحومه امینی صبر نکردند تا واقعیت ماجرا مشخص شود و پزشکی قانونی نظر خود را اعلام کند بلکه بلافاصله نظام را متهم کردند، حال در ماجرای اقدام تروریستی اخیر بعضا سکوت کرده و یا اظهار نظرشان به گونه ای است که تردید ایجاد می‌کنند که انگار این مسئله از سوی نظام بوده است.

در تاریخ هم وجود دارد که وقتی عمار یاسر به شهادت رسید گروهی مطرح کردند که مسبب این کار خود حضرت علی(ع) بوده که عمار را به چنگ آورده است. همیشه دشمن از جنگ روانی استفاده کرده و باید برای مقابله با این شیطنت‌ها به موضوع جهاد تبیین که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید داشتند اهتمام جدی صورت گیرد.

به هر حال دشمنان با همه تلاشی که در منطقه داشتند شکست خوردند. ما در اتفاقاتی که در سوریه و عراق رخ داد، شاهد بودیم که چه جنایت‌هایی توسط داعش صورت گرفت و سردار دلها و رزمندگان نیروی قدس سپاه به موقع آنها را سرکوب و دولت یا به تعبیر خودشان خلافت و امارت عراق و شام آنان را ساقط کردند، با این حال می بینیم امروز یک نفر از بازماندگان آنها وارد حرم مطهر شاهچراغ می‌شود و دست به چنین جنایتی می زند.

این نشان می دهد قطعا اگر قدرت داعش استمرار پیدا کرده بود و در کنار مرزهای ما مستقر شده بودند و به صورت جمعی عمل می کردند چه گرفتاریها و خسارتهای هولناکی را به بار می آوردند.

داعشی های تکفیری برای قتل و جنایت کاری ندارند که نفر مقابل شان بچه باشد یا بزرگسال، زن باشد یا مرد، پیر است یا جوان، باحجاب است یا بی‌حجاب، همه را به رگبار می‌بندند و برای آنها موافق و مخالف حکومت تفاوتی ندارد و متاسفانه دیدیم که آشوب ها و فتنه اخیر باعث شد که با سواستفاده از فضای ایجاد شده دست به چنین اقدام هولناکی در یک مگان مقدس دست بزنند.

البته طی این چهل و چند روز که از اغتشاشات می گذرد نیروهای انتظامی تاکنون خویشتن داری کرده‌اند و همه سختی ها را به جان خریده‌اند تا به افراد حتی الامکان آسیب نرسد و برای همین می بینیم صدها نفر از نیروهای انتظامی و مردمی مجروح شده و عده ای هم شهید شده اند، این مدارا کردند بخاطر این بوده که معترضان صف خود را از اغتشاشگران جدا کنند، ولی گروهی این بردباری را حمل بر ضعف کرده اند و به تخریب و ترور ادامه داده اند.

* خواسته راهپیمایان این بود که هرگونه همراهی و همکاری با براندازان با پاسخ قاطع مواجه شود

به هرحال بعد از این مدت و اتفاقاتی که رخ داد دیگر با همه اتمام حجت شده و اگر تاکنون برخی افراد نمی‌دانستند که چه کسانی پشت این ماجرا هستند امروز دیگر کاملا ماجرا و پشت پرده این قضایا مشخص و مبرهن شده است، لذا خواست راهپیمایان روز جمعه این بود که هرگونه همراهی و همکاری با براندازان با پاسخ قاطع مواجه شود.

وقتی بایدن با صراحت از اغتشاشات حمایت می‌کند، و کشورهای اروپایی در حمایت از آنان سنگ تمام می‌گذارند و رخصت می دهند که به بسیاری از مراکز دیپلماتیک و سفارتخانه‌های ما در اروپا حمله شود، وقتی تجزیه‌طلب‌ها و همجنس‌بازان، منافقین، سلطنت‌طلبان و دیگر معاندان پرچم خودشان را در برلین بالا می برند، اگر عده‌ای در داخل مطرح کنند که متوجه ماهیت و اهداف این فتنه نشده اند این ادعا به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

امروز از تجزیه طلب و سلطنت‌طلب و دموکرات و منافق تا داعش و بقایای عبدالمالک ریگی همه دست به دست هم داده‌اند برای اینکه به نظام و انقلاب ضربه بزنند و قابل توجه اینکه این بار دیگر مانند گذشته هدف خود را کتمان نمی کنند و با صراحت به خشونت حداکثری برای براندازی دامن می زنند و انقلاب را مورد هجمه قرار می دهند، در عین حال می بینیم که متاسفانه برخی باز تحت تاثیر هیجانات و فضای مجازی در زمین دشمنان قسم خورده نظام اسلامی و ملت ایران اقدام می کنند.

فارس: اینکه رسانه‌های غربی و معاند اغتشاشات را لحظه‌ای و به همراه دروغ منعکس می‌کنند اما آنچنان که باید به راهپیمایی روز گذشته نپرداختند، چه دلیلی دارد؟

حسینی: بله، این رسانه‌ها حضور گسترده و پرشور مردم در راهپیمایی روز جمعه را آن چنان که باید منعکس نکردند چون می خواهند اینگونه القا کنند که تمام ایران در آشوب است.

به هر حال امروز عموم مردم از این وضعیتی توسط اغتشاشگران ایجاد شده؛ ناراحت هستند. مشاغل بازاریان و کسبه و دیگر اقشار آسیب دیده و از این التهابات و ناآرامی ها ناراحت هستند و از نیروهای انتظامی و امنیتی، سپاه و دستگاه قضایی می خواهند که قاطعانه با آشوبگران برخورد کنند.

دشمنان امروز از همه روش هایی که در گذشته تجربه کرده بودند استفاده می کنند و با بی رحمی افراد را ترور می‌کنند برای همین دیگر نباید مدارا کرد، عناصر اغتشاشات می‌گویند می‌خواهیم هر روز در خیابان باشیم و اخلال ایجاد کنیم و روشهای تخریب و آسیب زدن را هم شبکه های سعودی، انگلیسی، آمریکایی و صهیونیستی به آنها می آموزند و برای همین می بینیم هر روز دست به تخریب اموال عمومی و بیت المال می زنند و به اختلافات قومیتی و مذهبی دامن می زنند تا کشور آرامش نداشته باشد و دائم اخبار منفی به دنیا مخابره شود و خلاصه به هر طریقی که شده می خواهند آتش این فتنه را شعله ور نگه دارند.

* مردم می‌گویند باید با بازی‌‌گردانان و سرکردگان فتنه برخورد جدی و قاطع صورت گیرد

مردم در راهپیمایی با عظمت روز جمعه خواستار برخورد قاطع و جدی با این افراد هستند و می گویند دیگر جای مماشات وجود ندارد و باید با بازی‌گردانان و سرکردگان این فتنه برخورد جدی و قاطع صورت گیرد.

قطعا با تدبیر و اقتدار نظام از این ماجراجوئی‌ها عبور خواهیم کرد و دشمن راه به جایی نخواهد برد. فرزندان برومند ملت همانگونه که با وجود حمایت غرب، ارتجاع عرب و صهیونیست‌ها از داعش، در عراق و سوریه انها سر جای خودشان نشاندند و بساط دولتشان را برچیدند، در این مرحله هم اغتشاشگران و عوامل پشت پرده این فتنه ترکیبی را سر جایشان خواهند نشاند.

* گفتار و رفتار سیاسیون و چهره های شناخته شده که محرک آشوبها شدند باید با دقت توسط قوه قضائیه بررسی و مورد رسیدگی قرار گیرد

فارس: در ماجرای اغتشاشات اخیر شاهد بودیم برخی از افراد به صورت شتاب زده به آشوب‌ها دامن زدند، نظر شما درباره این افراد چیست؟

حسینی: در حوادث اخیر معدودی از سلبریتی ها با تعمد جوانان را تحریک کردند و برخی هم از قبل برای این موضوع برنامه ریزی کرده و برای همین به خارج از کشور رفته بودند و از آنجا فتنه انگیزی می کردند که قوه قضاییه باید این بار در این زمینه مماشات نکند چون عده‌ای ازجوانان و نوجوانان تحت تاثیر این القائات قرار گرفتند و این تحریک کردن ها و دروغ پردازی ها موجب شد اتفاقات تلخی رخ بدهد و تعدادی از نیروهای انتظامی و بسیج شهید شدند.

از طرفی برخی عناصر وابسته و رسانه های معاند پروژه کشته سازی را کلید زدند و از بین فوت شدگان برخی سوژه ها را انتخاب کردند و ناجوانمردانه نظام را متهم به کشتن آنها کردند تا با مظلوم نمایی احساسات را جریحه دار سازند و بر آتش افروزی بیفزایند.

حال که تا حدود زیادی گرد و غبار ها فرو نشسته و صحنه و طرفین درگیری مشخص شده اند چهره‌های معروفی که دچار اشتباه تحلیل شدند باید موضع شتابزده خود را تصحیح کنند و گرنه سکوت و یا لجاجت بر مواضع ناصواب بیانگر مسیری هست که با آگاهی و تعمد انتخاب کرده اند و باید هزینه های آن را هم بپردازند.

در هر صورت گفتار و رفتار سیاسیون و چهره های شناخته شده که محرک آشوبها شدند باید با دقت توسط قوه قضائیه بررسی و مورد رسیدگی قرار گیرد تا در آینده تکرار نشود و قطعاً نقش مخرب افراد موثر خیلی بیشتر از یک جوان است که تحت تأثیر هیجانات قرار گرفته و دست به اقداماتی زده است.

اگر در روزهای اول برخی حقایق مشخص نبود امروز دیگر همه متوجه شدند چه دست هایی در کار است. کسانی که با دروغ گویی و بدون ارائه سند و مدرک اقدام به اغتشاش کرده اند باید برای همه خساراتی که وارد شده و این همه افرادی که کشته شدند و مشکلات اقتصادی که برای کشور ایجاد شده، پاسخگو باشند.

کسب و کار جمعی از مردم به واسطه ناآرامی های آسیب دیده است، اموال عمومی تخریب شده و گردشگران که ایران را مقصد گردشگری خود انتخاب کرده بودند منصرف شدند، این فقط گوشه‌ای از آسیب هایی است که به کشور وارد شده است و حتماً باید با افرادی که در این اتفاقات آتش بیار معرکه بودند برخورد مقتضی صورت گیرد تا از رأفت اسلامی سوء استفاده نکنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر